God helg đŸŒ»

Endelig helg!

I dag har jeg flata helt ut. Det hender det trengs for alle og enhver i blant, og i dag passet det bra, for BjĂžrn Erik kom hjem fra Oslo i gĂ„r. Dere kan tro han har kost seg med “lillegull”, virkelig nytt han. Det har vĂŠrt stor stĂ„hei her i Stavanger hver gang det har pepet i innboksen og jeg har fĂ„tt video og bilde av de to i sammen, for jeg kan som sagt ikke fĂ„ nok av han. Dere mĂ„ faktisk bare bli vant til at jeg slĂ„r saltomortale av begeistring for dette rykende ferske barnebarnet vĂ„rt altsĂ„, for det er og blir en veeeldig stor del av livet vĂ„rt nĂ„.

I gÄr kom altsÄ den kjÊre mannen min hjem til et sovende hus, selv om klokka kun var kvart pÄ ti pÄ kvelden. Mille har nemlig gÄtt litt pÄ sjÞlstyring i stallen de to siste mÄnedene, sÄ nÄ trenger vi foreldre Ä fÄ henne pÄ rett vei igjen, fÄ henne til Ä finjustere rutinene sine igjen, for mye var glidd ut. Det er ikke store greiene, men jeg er nÄ ganske tydelig pÄ hvordan hesten vÄr Sol bÞr og skal ha det til enhver tid, sÄ da trenger hun Ä ha oss litt rundt seg igjen, sÄ alt kommer pÄ stell.

Tre-fire timer daglig i stallen for meg to dager pĂ„ rad, blir derimot litt i meste laget, sĂ„ derfor trengte jeg Ă„ hente meg inn i dag. SĂ„ selv om jeg var oppe klokken fem i morges, ble det kun en liten tur med Pippiluska ned til sjĂžen for sĂ„ Ă„ flate ut til BjĂžrn Erik kom og plukka meg opp for Ă„ dra til legen. Der ble jeg beordra til Ă„ ta eksakt anbefalt dose smertestillende, noe jeg egentlig skulle ha begynte med for fem Ă„r siden, og det ble selvsagt reine karusellen for naÂŽmor. SĂ„ fĂžr BjĂžrn Erik dro tilbake pĂ„ jobb igjen, pakka han meg inn i puter og pledd i hengekĂžya, og der har jeg altsĂ„ liggende resten av dagen
og tenkt det dere, helt uten smerter. 

NÄ er jeg derimot superlada, og klar for Ä lage nachos i langpanne. Har dere forresten prÞvd det? Eller er det bare jeg som plutselig lÊrte det av en venninne nÄ etter alle andre. Djiiisus, sÄ mye bedre det er. Knasende godt med sprÞ ost pÄ toppen, jammi!

PÄsken er forresten rydda bort, alt utenom det fine kortet jeg har fÄtt av Karoline. Jeg har nemlig ei lita venninne i FlorÞ, som jeg jevnt og trutt sender kort til, og jeg blir hoppende glad nÄr det kommer et i retur. 

God helg, smask Nina

 

 

#hengekĂžyeistua #hengekĂžye #hundkatt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg