Hjemmeskole med en vri…

Heihei igjen, fra oss i karantene.

Jeg noterer meg karantenedag nummer 8, og trekker et lettelsens sukk. Alle tre er nemlig helt symptomfrie, noe som gjør at jeg endelig tør å tror på at vi kommer gjennom denne første runden uten å bli syke. Vi kommer selvsagt uansett til å fortsette å holde oss inne, forholde oss til karantenereglene, for uten om et par natt turer med Pippi, og tenker vel egentlig at vi vi kommer til å leve ganske så likt selv etter at de 14 dagene er over.

Mille er endelig skikkelig i gang med hjemmeskolen via “Google Hangouts”, hvor hele fem av bestevenninnene i dag var online i sammen og hjalp hverandre. I tillegg så har vi en del nye huslige sysler som også tilegnes minsten. Det er hennes oppgave å lage lunsj i huset hver dag, og samtidig skal hun denne uken her, lære seg å vaske tøy. Jeg er nemlig litt redd jeg feilet med det når det kommer til de to voksne guttene våre, men Mille slipper ikke unna. 

Det fine med Mille, er at hun i utgangspunktet elsker å ha frie tøyler på kjøkkenet. Særlig når hun får trumfet i gjennom at det blir vafler til lunsj. De ble forresten mye bedre enn mine som alltid smaker sprøe kjeks, så fra nå av må hun gjerne ta over den oppgaven der. Når det kommer til klesvasken, så likte hun faktisk det også. Jeg hadde på forhånd teipet forklarende lapper på vaskemaskinen på hvilke vaskeprogrammer vi bruker mest, i hvilke hull såpen og skyllemiddelet skal og i tillegg til hvordan hun velger kort, langt eller økonomisk program. Det var i følge henne kjempekjekt å begynne på dette læreprosjektet, så nå ser jeg gjerne for meg litt avlastning på det også, jippi!

Som avslutning vil jeg gjerne få gjengi noen ord jeg leste tidligere i dag, som igjen fikk meg til å tenke på situasjonen vi alle dessverre er i for tiden:

Tankene dine påvirker humøret ditt.
Humøret ditt påvirker nervesystemet ditt.
Et overaktivt nervesystem kan faktisk påvirke
immunforsvaret ditt.
Tankene dine er med andre ord like viktige som det du spiser.

Jeg synes virkelig det var på tide at både Bjørn Erik og Mille så musikalen “The sound of music”.

Deilig quesadilla på gang.

Sjekk ut hjelpeteksten jeg har teipet på. Fatter ikke hvorfor jeg ikke har tenkt på dette før når gutta bodde hjemme.

#koronaviruset #convid19 #karantene #forholdsregler #hjemmeskole #hjemmesysler

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg