Husarrest…

For hver dag som går nå, våkner jeg opp med en eneste tanke i hodet: Har infeksjonen avtatt? Det er med nølende hånd jeg tar meg til kinnet, hvorpå jeg under lett berøring forsøker å vurdere hvilken vei dette marakkelet går.

Jeg hadde satt frist til i dag om å dra tilbake på sykehuset for tredje gang, noe jeg selvsagt hadde liten lyst til, og det så lenge mørkt ut. Gleden var derfor stor når hevelsen var blitt noe mindre og verken erstattet med mer skorpe.

Jeg har derimot gått med på å ha husarrest. Jeg skal på ingen måte utsette infeksjonen for klimaskifte, særlig ikke etter hvordan det gikk da jeg kjørte Mille frem og tilbake til stallen på torsdag. Tenk det da dere, jeg var ikke engang ute av bilen, jeg satte ikke mine ben i stallen, men allerede etter fem minutters kjøring rant kinnet og det ble bare verre og verre i løpet av kvelden.

Bjørn Erik har allerede sett på ny ferie til oss, han er ikke særlig positiv til dette. Han har ikke helt trua på at jeg blir frisk til mandag om ni dager, men jeg kan ikke slutte å håpe på det. Legen sa det ville ta opp til fjorten dager å bli kvitt alt, og det er den tanken jeg tviholder på akkurat nå, og jeg oppfører meg som reine prakteksemplaret på en hjemmepasient som tar livet helt med ro.

Så da dere, under denne husarresten, anstrenger jeg meg minst mulig, jeg gjør ingenting fysisk som får blodomløpet til å stresse såret. Det er derimot på tide å forberede seg til sol og sommer om få dager, så i dag har hender og føtter fått skikkelig egenpleie. Nå er planen den at føttene skal skifte hud om fem dager (pjuk), og jeg håper virkelig ikke det tar lenger tid enn det. Tenk om jeg skulle begynne å “skifte ham” på stranda i Miami, det hadde vært litt av et syn…æsj!

Dette fotsaltet fikk jeg i 35 års dagen min, og det fungerer fortsatt helt greit.

Jeg fulgte tipset om å sitte hele to timer med disse fotposene isteden for en, for da kom viss effekten et par dager før. Det er i alle fall lov å håpe.

Pippi og jeg har blitt ganske gode på å ikke gjøre noe verdens ting.

Håper dagen har vært god mot dere så langt, klem Nina

 

#egenpleie #fotpleie #hengekøyeistua 

6 kommentarer
      1. Jeg fulgte rådet om å sitte i fotbad først, satt i to timer, og hele to timer med de fotplastikkposene, og da skal det begynne å skje ting allerede etter fem dager…det er i alle fall det jeg satser på 😂

    1. Hei igjen. Takk for link til kattestativet!
      Syns det er så merkelig at du ble så hardt angrepet av disse pusebasseluskene -hvis det er den som har skylden. Du ma ha vært max uheldig.

      Det er så deilig når føttene får denne fotbehandlingen. Jeg sitter også minst to timer, samt spaserer litt på gulvet innimellom, for å tvinge geléen inni alle krinkelkroker mellom tær mm. Som vedkommende over her sa, det pleier ta lengre tid før peelingen starter. Har lært meg å starte minst 14 dager før avreise.

      Håper du blir frisk snart sånn at turen kan gå som planlagt. Skal bli kjekt å lese fra junaiten igjen -har fulgt deg di andre turene også. Du er flink å formidle/dele, har plukket opp litt tips.

      Mvh Helen, Karmøy

      1. Bare hyggelig du. Regner med at vårt kattestativ holder en liten stund til, men vi må nok bytte det ut om et års tid tenker jeg. Hun leker så heftig med det at det ramler av deler av det nesten hver dag.
        Ja, jeg har nok vært max uheldig denne gangen med det kloret, men de på sykehuset så det var ganske så vanlig. Helst når folk ble bitt, men også av vanlig katteklor. Helt sykt!
        Jeg fulgte forresten et annet råd også når det kommertil den fotpeelen. For raskere effekt var det lurt å sitte i fotbad først gjerne en time eller to, så jeg gjorde det også. Det blir ni dager mellom behandling og reise, så det blir jo litt spennende når “flasset” kommer…

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg