Hyttelivet 🍂

Tenk at vi er pÄ vÄr fÞrste ferie med barnebarnet Falk (2,5 Är). Jeg har drÞmt om det lenge, og nÄ klaffet det med gjÞremÄlene til mamsen og pappsen sÄ vi kunne lÄne han i mange dager. Jeg var ikke i tvil et sekund om at vi skulle ta Falk med pÄ hytta til svigers, for med deilig vill natur tilgjengelig rett utenfor dÞra, visste jeg at han ville stortrives. 

Hytta ligger pĂ„ Mykland (Åstveit) og kjĂžreturen pĂ„ ca tre timer fra Stavanger gikk knirkefritt siden vi valgte Ă„ kjĂžre nĂ„r Falk tar ettermiddagsluren sin. Mille satt bak med han, og i sammen sang de seg gjennom fortellingen om “Dyrene i Hakkebakkeskogen”.

Det er deilig avslappende Ä vÊre her pÄ hytta. Roen og stillheten har inntatt oss alle og til og med Falk sover unormalt lenge om morgenen. Selv om vi ikke styres av klokka og rutiner, prÞver vi allikevel Ä fÄ til Ä gÄ en tur bÄde fÞr og etter middagsluren, og bÄde farfar og Falk er i ekstase over at store maskiner rydder skogen rett borti hÞgget her. Jeg synes det er ganske sÄ fascinerende selv Ä se hvordan en maskin ene og alene gjÞr trefellejobben, men er nok ikke like hekta som gutta. Det er godt vi har med nistepakke og kakao og kan slÄ oss ned for en stund, for jeg har ikke hjertet til Ä haste avgÄrde nÄr de to har det sÄ kjekt.

Ønsker dere alle en fortsatt finfin dag, nyt den 🍁

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg