Ikke “Fine Art”, men “Fun Art” 🎹

For en begivenhet, for en kveld og ikke minst for en kjekk julegave Ä fÄ.

Tusen takk Andrea for tidenes pĂ„funn og ikke minst tusen takk kunstner Kjersti for varm velkomst og ikke minst store dose tĂ„lmodighet. Det var nok ikke bare bare Ă„ holde styr pĂ„ 14 kvinns som etterhvert gikk pĂ„ en liten snurr. Jeg kan i alle fall skrive under pĂ„ at jeg var ganske sĂ„ fin i farta da jeg som skikkelig blidfis ramla inn dĂžrene hjemme. Rak i ryggen og med selvtilliten til topps, slentret jeg inn med “verdens fineste gave” under armen
nemlig mitt aller fĂžrste maleri.

La oss ta det litt fra begynnelsen dere. La meg fĂ„ ta dere med helt tilbake til julekvelden hjemme i stua mi. Der og da fikk jeg nemlig tidenes store overraskelse i presang, “Paint and Sip i Fargegaten”. Jeg pĂ„ malerkurs? Har det klikka for deg, Andrea?! Denne dama her kan hverken tegne eller male. Barnebarnet mitt pĂ„ 4 Ă„r, som har rimelig god fantasi, ser hverken om farmor har tegnet en hund eller hest, sĂ„ dette lovet ikke godt. Ja, ja, tanken var i alle fall god. SĂ„ med null forventning troppet jeg opp i finstasen og med god vin i hĂ„ndveska.

Tenk det dere, vi fikk lov Ä ha med egen drikke og all tvil rundt kveldens begivenhet forsvant pÄ sekundet da jeg planta rompa mi ned pÄ stolen. For de andre deltagerne var sÄ herlige. Sprudlende til tusen, og overhodet ikke hÞytidelige. En god blanding ukjente kvinner i skjÞnn forening rundt tidenes rareste tema, maling av  bjÞrkeskog.

Vi er jo litt snodige vi kvinner noen ganger. Snakker oss selv ned nÄr det kommer til artisten i oss. Kjersti derimot, var overbevist at dette skulle vi alle fÄ til. Steg for steg tok hun oss gjennom bit for bit av maleriet. Tipset om fargevalg, pensel stÞrrelse og ikke minst bruk av vannmenge. Hun var altsÄ sÄ til stor hjelp, og etterhvert som tiden gikk strÞmmet selvsikkerheten pÄ. For det Ä male dere, det ble vi bare bedre og bedre pÄ. Det kan ogsÄ hende at skuldrene senka seg noen hakk etterhvert som vinen fikk bein Ä gÄ pÄ. Stemningen steg i takt med de gode resultatene, og til vill jubel og god lagÄnd, ble et og et bilde vist frem i plenum.

Dette dere, mĂ„ jeg helt klart sĂžrge for Ă„ oppleve igjen. Det var helt magisk, og hvem vet, kanskje er det et “Paint and Sip” arrangement i nĂŠrheten av deg ogsĂ„. Det er lov Ă„ hĂ„pe 🧡

 

 

3 kommentarer
    1. SĂ„Ă„Ă„ kjekt Ă„ lese om din opplevelse fra paint og sip kvelden i atelieret mitt. Det var virkelig god stemning – og sĂ„Ă„Ă„ mange flotte malerier det blei ut av det ogsĂ„ 🙂
      Velkommen tilbake

    2. SĂ„ flott det bilde ble Nina👏👏 ja er det noe vi damer er gode pĂ„ sĂ„ er det Ă„ snakke oss sjĂžl ned..
      SĂ„ innmari kul gave idĂ© da og sĂ„ moro Ă„ gjĂžre det med gode venninner i tillegg👌
      Ønsker deg og dine en flott hĂžstferie Nina og kos deg med barnebarnet ditt,det skal jeg gjĂžre oxo❀

      klem Anniken

    3. For en kveld det var, og for en gjeng med var, eg lo sĂ„ mye den kvelden. Kjekt Ă„ lese din opplevelse😃😃😃

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg