Impulsiv lørdag!

Gledelig lørdag, dere!

Jøss, denne dagen ble noe helt annet enn det jeg først hadde forventet. Jeg hadde egentlig ikke planlagt noe verdens ting, men så tok det ene det andre, så for en liten stund siden, kom jeg inn dørene her etter å ha vært åtte timer på farta – helt herlig!

Både Mille og Bjørn Erik var klare i talen på hva de skulle i dag. Mille ville være hele dagen i stallen og Bjørn Erik, jo han skulle til byen og starte valgkampen sin med AP-gjengen sin. Så da satt jeg her da, satt og blomstra helt ene og alene, og det kunne jeg jo ikke fortsette med.

Jeg tenkte først jeg skulle gå en real lufting med Pippi, men i det jeg tok ut dultet på hodet, altså håret, kom jeg plutselig på at jeg hadde krølla håret dagen før. Impulsivt fikk jeg derfor veldig lyst til å dra til byen, til byen for rett og slett å lufte krøllene mine. Jeg ville besøke Bjørn Erik, vise hvor stolt jeg er av alle engasjementene hans, vise at jeg bryr meg.

I det jeg gikk ut dørene her, tok jeg en Snap om at jeg impulsivt skulle til byen, og da tok det ikke lange tiden før både den ene og andre venninnen meldte at de var i byen allerede og an andre var på vei. Så da dere, endte vi plutselig opp å være ti stykk som var i byen samtidig, tenk, uten å ha planlagt noe i forveien.

Jeg hadde selvsagt ikke spist frokost, ingen bombe, og det å forsøke å finne et bord til ti mann er vel egentlig en umulighet i Stavanger by på en lørdag. Vi venninne er derimot så heldige å ha unger som har begynt i restaurantbransjen, de har tatt over etter oss gæmlissene, så da endte vi opp med å få lov å spise på eget rom, et VIP rom helt alene på Ostehuset. Pizza, kaker (i flertall ja), brus og te gikk derfor ned på høykant hos undertegnede, samtidig som praten gikk livlig rundt bordet. Servicen var upåklanderlig, maten likeså og selskapet helt herlig. For ei lykke.

Når vi etterhvert skulle gå hver til vårt, viste det seg at bilen min var innesperret i parkeringshuset på grunn av sykkelrittet som pågikk. Jaja, så fikk jeg altså plutselig med meg innspurter på innspurter av verdens beste syklister også. Har alltid elska dette, for husk, jeg har tross alt stått midt på Champs Élysées i Paris også og fått med meg siste etappe i Tour de France. Med andre ord, dette ble en bra lørdag!

Jeg er egentlig mett ennå etter alt som gikk ned på høykant tidligere i dag, men nå er Mille i gang med å mekke i gang nachos i langpanna for deretter å sprøsteke det i ovnen. Vi har akkurat lært den vrien der, og må innrømme at dette har blitt en skikkelig favoritt her hjemme.

Ha en fortsatt finfin lørdag!

 

#godevenner #ostehuset #stavanger #hammer #sykkelritt

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg