Ingen myk overgang til det nye året…

I dag var det ganske så tomt i huset når jeg våknet opp. Bjørn Erik var dratt på jobb og samtidig tatt med seg eldstemannen Dennis til flyplassen. Det ble som sagt, veldig stille her nå, men jeg tenker jeg uansett bør være rimelig fornøyd, for jeg har tross alt hatt mye besøk den siste tiden.

Bjørn Erik derimot er litt gretten, for på slaget tolv når vi bikket over på det nye året, startet vi på operasjonen “bli sunnere”. Vi har nemlig vært alt for slappe med sukkeret det siste halvåret, så nå gjør vi som i fjor og alle de andre årene, går “all in” for igjen å prøve å være flinke. For hallo, vi skal tross alt til Miami om få uker, og jeg nekter å kjøpe ny garderobe. Jeg veit at vi med et skippertak, klarer å skjerpe oss hvis vi bare heier på hverandre, og det skal tross alt ikke mye til før vi føler oss bittelitt bedre.

Ut av synet og sinnet med alt snopet, forsvinner også all julepynten. Forferdelig trist egentlig, for jeg er faktisk ikke blitt lei ennå. Kanskje fordi jeg ikke pyntet så mye med rødt i år, jeg overdreiv nok ikke med noe, vel, foruten om selve juletreet. Det er faktisk like fint ennå, drysser ikke i det hele tatt, selv om det sluttet å ta til seg vann allerede etter tre dager. Det blir trist å hive det ut når det tross alt er så fint ennå, men det skal bli godt å få opp hengekøya igjen, for stundene i den har jeg faktisk savna. 

Nei, da for jeg fortsette å styre og stelle her, før Mille våkner. Hun har måttet legge seg tidlig i to dager nå, for å komme inn i riktig rytme til skolestart i morgen, men hun er dessverre ikke helt i form. Jeg trodde først hun ble stille fordi hun grudde seg til rakettene, men hun er på ingen måte seg selv. Hun har sovet over tolv timer i flere dager nå, og i tillegg til å snakke lite, følger hun ikke helt med. Jeg må gjenta alt jeg sier, og siden jeg ikke helt vet hva som er i gjære, forsøker jeg i det lengste å være tålmodig. Ikke min sterkeste side, men akkurat nå så må jeg legge godviljen til og håpe i det lengste at blidjenta vår snart er tilbake 💕

For et par år siden klarte vi å halvere all julepynten vi hadde på loftet, og i år skal jeg forsøke å kutte ennå mer.

Nyt dagen, klem Nina

 

#jul #julepynt #juletre #sunnerehverdag

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg