Ja sånn går nå dagene her i Mexico 🇲🇽

Heihei igjen, fininger.

Nå har vi kommet inn i en finfin rytme synes jeg. Jeg sovner tidlig og våkner tidlig, og gjerne et par timer etter at jeg har fått blogget ute i fred, kun akkompagnert av nydelig fuglesang, kommer først Bjørn Erik og legger seg i hengekøya her og etterpå våkner omsider veslemor også. Vi har aldri hastverk, vi maser ikke et sekund, alle får den tiden de måtte ønske til å holde på med sitt. Det er derimot ingen hemmelighet at jeg helst vil på stranda hver dag, Mille derimot kunne godt tenkt seg noen timer ved bassenget, så i dag skal vi faktisk starte dagen der. Jeg er derimot nødt til å vise dere strandlivet her i Holbox, for det er jo den største grunnen for at folk kommer hit.

Bjørn Erik er den fødte reiseleder, og kan de fleste triksa på å skape oss en god dag her. Han har også funnet en beachklubb, Punta Caliza, som tar rundt firehundre norske kroner for tre gode senger godt plassert i skyggen der vi trives best. Det høres kanskje mye ut med fire hundre kroner, men det beste med dette stedet er at man får lov å drikke og spise i baren gratis for den samme summen. Med andre ord så er solsengene egentlig gratis, men for å holde på oss kunder hele dagen, kjører de dette geniale tilbudet. For å si det sånn, vi må drikke en del øl og brus for å komme opp i den summen. Vi kunne kanskje valgt å spise mer for pengene, men det eneste flokken vil ha er en megastor guacamole med nachos til. Det er forresten gratis å bruke sup brettene også, så alt i alt så føler vi at vi sparer masse penger på å ligge her.

Jeg har ennå ikke klart å begynne å gå turen hjemme i kulda, men her i Mexico rusler jeg titt og ofte rundt på egenhånd på stranda. Det går ikke særlig fort, og det blir selvsagt en del småstopp for å ta bilder, men det viktigste er å ikke stivne helt til på disse solsengene. Det kjekke er at man på noen plasser også kan gå langt ute i vannet. Jeg snakker en 40-50 meter fra land, for der rekker plutselig vannet deg til anklene igjen.

Klemmer sendes i fleng fra trioen som storkoser seg i varmen. Alle er friske og raske (bank i bordet, Mille har fortsatt å ta melkesyrebakteriepillene hun begynte på en uke før vi dro), og det er deilig å vite at vi ennå har en uke igjen av denne magien.

PS: Jeg klarer å snappe mer nå enn før for BE klarer faktisk å fylle på data selv elektrionisk på det meksikanske sim-kortet mitt. Jeg skal snappe for Mammabloggerne i morgen og Bakfasaden på søndag, og da skal vi faktisk ut på en del kjekke ting dere ikke har fått med dere før. Jeg kan derimot ikke snappe dobbelt opp, så fint om dere følger meg der ❤️

Det er få selgere på stranda, men en og annen person med en mango- eller kokosnøtt tralle er å se. De maser derimot ikke, så vi kjøper med glede noe av de hver dag.

 

1 kommentar
    1. Ser herligt ut,kosa dere masse,😀☀️🌝Du må hilsa Mille og Bjørn Erik,😀☀️🌝🏝⛱

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg