Ja vi elsker đŸ”„

Hadde dere en fin feiring i gÄr? Jeg kan faktisk ikke huske en eneste sommer uten en eller annen form for sankthansfest, og gÄrsdagen var intet unntak. Jeg hadde faktisk booka meg inn pÄ samme strand med tre forskjellige venninner i forskjellig vennekrets, og jammen var vi heldige og fikk sitte sÄnn noenlunde samlet pÄ stranden sin aller beste plass med den fineste utsikten. Vel, det var kanskje ikke sÄ rart, for nÄr jeg leste arrangÞrens opplegg dagen i forveien, om restriksjoner om antall deltagere, var jeg jammen meg ikke sein med Ä vÊre en av de aller fÞrste oppmÞtte.

Med den gode gamle blomstrete trillebaggen fyllt opp til randen av mat, drikke og snacks rigget to-, tre- og firbeinte seg godt til rette, og etterhvert kom den ene fine flokken etter den andre seg pÄ plass. Mannfolka stod for grillingen og serveringen, mens vi kvinnsa gjorde det vi kan aller best, nemlig Ä skravle hÞl i huene pÄ hverandre. Ungene gjorde akkurat hva de ville, og jeg mÄ innrÞmme at det er noksÄ deilig Ä endelig kunne slippe de lÞs. Jeg husker mang en sankthans ute pÄ Viste med ei ung grinete Mille-mor som ikke fikk bade pÄ akkurat den dagen her. For hun var konstant snÞrrete og ofte full av feber, og temperaturen i vannet gjorde ikke akkurat formen noe bedre. Tiden med sjuk unge er for lengst forbi, gÄrsdagen vitnet om helt andre tider, og godt er det.

Litt morsomt at Mille som i utgangspunktet helst ville vĂŠrt hjemme i gĂ„r, nektet Ă„ dra hjem nĂ„r det gigantiske bĂ„let omsider var brent ut. ForstĂ„r henne godt jeg, der hun skinte om kapp med solen i godt venninnelag, spiste is og pĂžlser og attpĂ„til ble intervjuet av lokal avisen. Den perfekte sommerkvelden mĂ„tte derimot etterhvert ta slutt, for hjemme ventet nok en spennende fotballkamp, og vi mĂ„ jo ikke glemme at sommeren tross alt akkurat har begynt. Vi fĂ„r satse pĂ„ flere slike finfine kvelder, jeg gleder meg allerede ☀

Og vips, sĂ„ var hun i avisen igjen ❀

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg