Jeg er nødt til å blande meg…i hvert fall litt.

God fredagskveld, dere.

Ja, i går så eksploderte det på sosiale medier, og min knallsterke svigerdatter stod i bresjen…igjen. Kristin, dama med det store hjertet, som selger tingene sine og starter kronerulling så hun selv kan dra ned til flyktningene i Hellas for å hjelpe til i dagevis. Hun slutter aldri å overraske meg. Ikke bare kjemper hun en kamp for de trengende, dyrs rettigheter har også blitt en fanesak for henne. Hun er klar i talen, og sterk til tusen med ord som ofte pisker. Det er ikke vanskelig å forstå når Kristin er engasjert, for da biter hun. Man hører pisken sveiper, samtidig som hun er kildebevisst og saklig, budskapet når alltid frem.

Nå er hun altså i vinden igjen, eller kan jeg kalle det ilden? For er det noe den stormfulle bergenseren vår er opptatt av, så er det våre unge ve og vel. Hun kan ikke fordra at influencere ikke tar rollen sin som gode forbilder på alvor. Hun har alltid vært tydelig på hva som er greit og ikke greit å presse på av budskap. Jeg mener faktisk å huske at hun også var en av de første toppbloggerne her i landet som stod rakrygget mot sine egne blogg-kollegaer og sa at de måtte komme til fornuft og bruke makten de hadde på en mye sunnere måte. Kroppspress og dårlig selvbildet var kommet i fokus på en meget uheldig og skadelig måte, og det rammet de unge og sårbare knallhardt.

Ja, hva kan en svigermor si oppi alt det her? Det ligger selvsagt i bakhodet mitt hele tiden nå at hun kan føde når som helst, og det hadde selvsagt vært svært uheldig. Det var derfor godt å høre at legen hennes tidligere i dag fortsatt ga den vordene moren grønt lys, hun er frisk som bare det. Denne gangen vet jeg også at hun har enormt mange med seg. Det tok ikke lange stunden før videoen hennes var delt over to tusen ganger i går, folket har virkelig våknet til livet. For dette angår oss alle. Vi har alle et ansvar å påvirke samfunnet i riktig retning, og jeg tror faktisk at noe er i ferd med å skje nå. Folk virker mer engasjerte og de tør å ta bladet fra munnen å ha en egen mening. Det er alt for mange “potteplanter” som aldri tør å ytre seg, men nå ser jeg en endring der også. 

Jeg har selv frontet fokus på utseende. Jeg har dratt dere lesere med meg på mang en runddans hvor jeg har fått utført kosmetiske behandlinger. Jeg har med andre ord vært med på å normalisere det å fikse litt på seg selv. Målgruppen min som stort sett er voksne kvinner, tåler dette, har jeg tenkt, men det er nå lenge siden. Jeg har for lengst begynt å slette disse innleggene. For selv om jeg hverken er toppblogger eller har unge mennesker som min målgruppe, har jeg et ansvar akkurat som alle andre.

Stå på videre, Kristin! Jeg heier på deg! Fortsett å vær engasjert og tro mot deg selv, og vit at du har mange med deg i kampen 💕

 

 

 

#kroppspress #influencere #

9 kommentarer
    1. Hehe, er hun din svigerdatter, så er det nok best å ligge laaangt unna inngrep, ja. 😁 Ellers får du høre det.

      1. Kristin ser jo at jeg til tider har vippeextension og lange akrylnegler, men jeg pusher sjeldent dette på leserne mine, og så er jo min målgruppe noe eldre. Men allikevel, liten influencer eller ei, jeg tror vi alle må ta ansvar.

      1. Ja, hun går i bresjen og får endelig kollegaer med seg på laget. Jeg synes det har vært alt for stille lenge i den bransjen, men nå vekkes det noe til livet, og jeg er spent på fortsettelsen 😊

    2. Bra Nina!! vi er alle heldige som har Kristin i våre liv. Vi går Spennende dager i møte, men nå er jo “fødebagen” pakket av barnefaren, så da går vel alt bra!!😂😂😂 God helg til alle!🥰☺️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg