Jeg eier ikke grønne fingre, men nå begynner det å vokse å gro her hjemme 🌿

Hei igjen!

Jeg har hverken lommebok stor nok eller er noe særlig ivrig til å følge med på hva som er “inn”. Jeg aner sjeldent hva som er siste mote innen klær og interiør, for meg har komfort rett og slett blitt det viktigste.

Jeg har derimot fått med meg en ny trend, og siden jeg elsker den, tar jeg til meg alt av gode råd på min vei. I år skal nemlig hjemmene våre bugne av grønne planter. Ut med plasten og inn med det ekte. Det er et hav av lettstelte grønne, tropiske planter å få tak, og jeg synes det er en fryd å lage små grupper av dem overalt.

Jeg kan med hånden på hjertet innrømme at jeg på ingen måte har grønne fingre. Jeg har null peiling på vanning og lysbehov, men har bestemt meg for å prøve meg frem. Det er som sagt et hav av flinke folk der ute som har staket veien for oss, og jeg suger det til meg, synes det skikkelig interresant.

Jeg har derimot et problem, jeg klarer ikke å blande forskjellige potter i sammen. Klarer ikke å sette forskjellige farger og materialer i sammen. Jeg synes det ser skikkelig fint ut hos andre, meg for meg skaper det bare kaos i hodet mitt. Derfor har jeg det siste året bygd meg opp en liten (kremt 12 stykker) samling av noen runde fine hvite potter og syv i fletta kurv. I tillegg så har jeg samla sammen noen gamle store hvite. Fått de gratis eller kjøpt de brukt på nettet, men som sagt alle de er også helt like for uten om størrelsen.

Jeg vet ikke helt om jeg skal tro på det som blir sagt om at det faktisk er godt for plantene å stå i grupper. De finner visstnok styrke i hverandre, løfter hverandre opp, når du setter pottene i klynger. Jeg synes derimot det høres så koselige ut, og ja, det ser da ekstra fint ut også, så da velger jeg å gjøre det 🌿

Husker dere at Bjørn Erik vant dette bilde i kunstforeningen sin, like før jul? Jeg ble så glad, for jeg digger denne kunstneren. Den sorte rammen likte jeg derimot ikke. Han snille mannen min tok derfor en rask telefon til Galleri Koll, og de byttet den til hvit for oss på nullkommaniks, uten ekstra kostnad.

På denne skapet stod det tidligere en vase med kunstige grønne blader i. Nå har jeg erstattet den med tre runde potter med noen lettstelte planter. 

Det begynner å bli fullt på gulvet med potter i kroken her, men denne kurvampelen i samme merke som de andre ble det plass til.

#grønneplanter #tropiskeplanter #potteplanter #interiør #hjem

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg