Kjærlighetsbegeret er fylt opp igjen ❤️

God søndags ettermiddag, kjære dere!

Jeg tenker det er mange som sitter med tynnslitte nerver og uggen mage akkurat nå. For cupfinalen er jo i gang, dessverre uten vårt kjære Enga, men det er allikevel umulig for oss som tross alt bor i Stavanger å ikke engasjere seg. For i tillegg til å ha en haug av venner og bekjente i Stavanger som antagelig i dag har blitt neglebitere, så kjenner vi mange i Haugesund også. Det er litt vanskelig å velge siden, men Mille og Bjørn Erik var soleklare i sin tale. Haugesund er favoritten, for Christian Grindheim, som har lagt bak seg ekstremt mange gode i kamper for Vålerenga, avslutter nå karrieren sin i Haugesund.  Selv håper jeg på masse god trøkk og at beste lag vinner.

I skrivende stund sitter jeg på toget på vei hjem fra Oslo og alle de ivrige fotballfolka. Dennis har nemlig  besøk av halve Stavanger denne helgen her, pga fotbalkampen, mens kjære fine mamma-Kristin feirer det årlige julebordet med alle venninnene sine. Til min store glede trengte de barnevakt, og som dere vet, denne farmora her sier alltid et ruvende “ja” til det.

Jeg kjenner derimot på hele sjela mi nå, at dette besøket ble alt for kort. Det å måtte dra fra den lille blidfisen vår Falk etter kun et døgn, var rett og slett forferdelig. Alle barnebarn forgudes og elskes selvsagt ihjel av besteforeldrene sine, men helt ærlig dere, jeg trodde ikke det skulle bli så sterkt. Jeg er altså så oppetter øra forelska i den lille pjokken, jeg får ikke nok, og i hvert fall ikke etter de få timene vi har hatt i sammen nå. Jeg var forresten litt redd for at han ikke skulle kjenne meg igjen, men jeg hadde ikke trengt å uroe meg. Det har helt klart hjulpet å Facetime med han et par ganger om dagen, for smilet jeg fikk når jeg ankom var ikke til å ta feil av. Han kjenner meg igjen, han liker meg, og det er så innmari fint.

Vi storkoste oss så til de grader i går, og heldige meg fikk impulsivt besøk av ei venninne av meg også som kom med nybakte kaker. Så da satt det ikke bare en gal kjerring på gulvet med go´klompen og ga han all verdens oppmerksomhet, nei da var vi plutselig to om herligheten, og tiden fløy avgårde. Plutselig var vi en time over både grøt- og leggetid, men jeg håper det er innafor en gang i blant når vi har det så fint. Det var i alle fall en meget fornøyd Falke-mann som sovnet på brystet mitt i går under siste melkeflaska, og siden jeg visste jeg skulle hjem igjen allerede i dag, valgte jeg å fortsette å sitte i stolen på soverommet hans en stund etterpå, bare for å nyte øyeblikket. For å si det sånn, nå er kjærlighetsbegeret fylt opp igjen, og det var jammen meg deilig ❤️

 

#barnebarn #barnevakt #stoltfarmor #takknemlig #kjærlighet

2 kommentarer
    1. Altså, fine fine fiiine vesen!! Nå er jeg ganske ofte innom her å leser, og jeg må bare si, at du smelter hjertet mitt med fine tekster gang etter gang.

      For det første, du stråler, øynene dine er tvers igjennom god – og det er fantastisk og se.

      For det andre; Falk må vær verdens heldigste gutt (etter mine to, som for øvrig har sin egen verdensbeste farmor) som har nettopp deg i livet sitt.

      Jeg har aldri møtt deg, og kommer trolig aldri til å møte deg heller; så ta til deg dette, fra ei “ungjente” på 29 år: du er et unikum av et vesen. Jeg kan si det, nettopp fordi energien du sender igjennom bare et fotografi og en tekst, sier så utrolig mye om hvilke type vesen du er. Energiene du sender ut til de rundt deg, varmer garantert mer enn du er klar over.

      Ha en fantastisk uke 😊

      1. Åhhh tusen takk du for fine ord, det varmer. Jeg føler meg som verdens heldigste som får oppleve dette lille nurket. Det var tidenes overraskelse og gjør så mye godt for den lille familien vår. Jeg gleder meg så til fortsettelsen, og tenk allerede om 5 dager kommer hele gjengen på besøk hit. Gjett om jeg gleder meg ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg