Klarer ikke…joda!

Nå er det like før hele flokken her hjemme kan ta påskeferie. Som jeg har nevnt tidligere så jobber Bjørn Erik på spreng, det er mye å ta tak i for en fagforeningsmann, så i morgen tenker jeg det skal bli godt for han også å slippe å stille vekkerklokka.

Hva synes dere forresten om at vi om ikke så alt for lenge skal begynne å ta ørsmå skritt tilbake til normalen igjen? Selv fikk jeg en enorm reaksjon. Jeg har som alle andre kjent på det skrekkscenariet hele verden går igjen nå, men i går kom tårene. Jeg gråt altså så mye, at jeg omtrent ikke fikk puste. Dere vet når en unge slår seg og åpner munnen på vidt gap for å begynne å grine uten at det kommer en eneste lyd, den lar vente på seg, sånn var jeg. Bjørn Erik trøstet og trøstet, og når jeg endelig fikk roet meg skikkelig ned, kom alle bekymringene på løpende bånd. 

Jeg har på ingen måte problemer med å forstå at det som skal skje nå er helt nødvendig. Jeg har den fulle tillit til Erna & Co. Vi må jo på et tidspunkt begynne å ta hverdagen tilbake igjen, men jeg fikk plutselig et snev av panikk. Det har nemlig vært så trygt og godt å ha Bjørn Erik og Mille gående her hjemme. Trygt å vite at alle jeg kjenner har tatt godt vare på seg selv, at de som oss kun har gått de helt nødvendige ærender. Plutselig så jeg for meg at ting allikevel kan gå veldig galt, og ble altså skikkelig redd for aller første gang.

I dag har jeg det derimot mye bedre, men jeg kjenner allikevel på en uro. Jeg kvier meg til å lese nyhetene, høre siste døgns dødstall og smittede. Går det opp eller ned? Det er umulig å ikke føle sorg over at så mange mennesker må bukke under før vi har en løsning vi kan leve med. Jeg synes rett og slett det er helt umenneskelig å ta det inn over seg, så jeg sliter.

Jeg er allikevel ekstremt takknemlig for at det er mulig for mange å fortsette som før. Bjørn Erik kommer til å jobbe hjemmefra og Mille skal ha hjemmeundervisning i lang tid fremover, og det gjør at jeg slapper litt av. Det er derimot ikke alle som har muligheten til det, så nå krysser jeg alt jeg har av fingre og tær for at det kommer opp smittervernsløsninger gode nok, så alle kan føle seg trygge. Det er nemlig ikke verdt å ta risikoer, når prisen en da kanskje må betale er så høy.

For de av dere som kjenner meg, så vet dere at jeg trives veldig godt her hjemme. Jeg har alltid noe å pusle med, alltid kjekke prosjekter på gang. Jeg fikk bl.a. tak i en sånn eldgammal barnestol her forleden. Jeg har angret lenge på at jeg kastet den Pelle og Dennis brukte da de var små, og fant derfor ut at jeg ville følge med på bruktmarkedet om det dukket opp noe av interesse. Det gjorde det, men prisene varierte veldig. Det tok derfor litt tid før jeg fant den rette, til kun hundre kroner. Det ble plukket fra hverandre, vasket, pusset, grunnet to ganger og til slutt også malt hvit to ganger. Nå står den her og skinner og venter på at farmor sin go´gutt skal komme å bruke den. Det blir antagelig en stund til ennå, men jeg venter gjerne tålmodig på lillegutt ❤️ 

Jeg tenker det er flere enn meg som husker denne her…

Ugg, ugg, pølse med lugg! Når jeg så hvor skittent vannet ble etter å ha vasket den, fant jeg ut at den måtte plukkes helt fra hverandre og alle deler legges i vann, skikkelig såpevann.

Jeg maler aldri selv, men i disse dager hvor man virkelig trenger noe annet å tenke på, var det rett og slett veldig kjekt.

Hvit halvblank bengalakk gjorde susen.

#oppussing #barnestol #retro

6 kommentarer
    1. Det er en grunn til at vi (Bent Høie) sier vi har kontroll på pandemien. Det er fordi vi alle har fulgt alle tiltakene, og at Norge stengte ned. Så siden vi har kontroll, ja, så kan vi åpne opp igjen? Mister vi ikke kontrollen da?
      Nei, jeg synes det er helt feil. Vi kunne klart å ha alt stengt i noen uker til er min mening, for å begrense enda mer. Så nå føler jeg at alt vi har gjort er helt bortkastet. For noe tull. Så ja, jeg kjenner det helt inn i beinmargen, den frykten som nå har tatt tak i meg, siden vi skal sende de minste, de som ikke skjønner viktigheten av alt sammen, i barnehagen og på skolen. Det gir ikke mening.
      Da er det kjekkere å fokusere på sånt som du gjør, fordype seg i hyggelige ting, og oppussingsobjekter 🙂
      Jeg husker den stolen, brukte en sånn selv da jeg var liten, og den ble også brukt da mine barn var små og på besøk hos sine besteforeldre ♥
      Den ble kjempefin den du pusset opp, rett og slett smashing og nostalgisk ♥

      1. Jeg fikk regelrett panikk, det knøt seg sammen i brystet mitt, og jeg fikk ikke puste. Var som om flyalarmen gikk, og bombefly var på vei. Ser jo i etterkant at det var helt urasjonelt, men trodde nok vi skulle forholde oss i ro hjemme en stund til. Har aldri vært noe Erna fan, men synes i bunn og grunn hun og de andre myndighetene med knusende ro har styrt landet vårt helt fenomenalt den siste tiden. Jeg håper derfor de har rett denne gangen også. God påske 🐥

    2. *Sukk* jeg støtter bekymringen din og jeg føler det samme. Har en jente som går i 2. klasse, og klarer ikke å se for meg hvordan hun og de andre elevene i 1-4 klasse skal klare å holde avstand og følge smittevernreglene, jeg bare skjønner det ikke. Og hvordan skal de få nok lærere og assistenter når elevene skal deles opp i små grupper? Som om ikke noen skoler har lite lærere og assistenter fra før, ja så får de det nå. Nei vet du hva, jeg risikerer ingenting, så hun skal fortsette å ha hjemmeskole, hun er i risikogruppa. *sukk*
      Ønsker deg og dine en riktig god påske🐣🌞

      1. Tror det raste alt for mange tanker gjennom hodet mitt på en gang, og redselen jeg har holdt inni meg over lengre tid kom ut for fullt. Har bestemt meg for at jeg rett og slett må stole på det myndighetene bestemmer seg for. De skal nok mange runder i tenkeboksen fremover før alt er på plass. God påske til deg også 🐥

    3. PS. Barnestolen ble kjempe fin!!🤩 jeg husker de barnestolene, jeg brukte en helt lik selv når jeg var liten😊 fint arbeid å holde på med, og forandringen ble stor, nydelig ble den🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg