Kultursjokk!

Buenos días!

Ferien er på langt nær over, selv om det nesten føles sånn ut. Nydelige strender og palmesus er nemlig byttet ut med leiebil på fastlandet, og jeg må innrømme at jeg har hatt hjertet i halsen mang en gang allerede. Veiene her er fantastiske, men når man kommer langt ut på bygda og kanskje forviller seg litt lengre ut i ødemarken enn strengt tatt nødvendig, ja da får i alle fall den dama her fletta. Særlig når man er eneste turist i mil omkrets, og folk formelig slipper alt de har i hendene for å ta deg nærmere i øyesyn.

Bjørn Erik og jeg er derimot helt enige om at vi er nødt til å tilegne oss en form for kunnskap om det nye landet vi besøker, og kulturen her er jo faktisk ganske så spennende. Cancun med sine gigantiske hoteller og yrende kvelds- og natteliv frister derimot lite. Vi dristet oss til en liten tur ned til det yrende folkelivet i kveld, men jeg kjente med en gang at dette ikke er noe for meg. Det blir som å besøke Benidorm, en livlig lørdagskveld,  der får jeg også helt noia og panikk. Her i Cancun kan du gange maset og stresset med 1000, jeg tuller ikke, og da stritter i alle fall kroppen min i mot.

Så det eneste fornuftige vi fikk unnagjort i kveld, var å hamstre inn litt juggel. Det var nemlig en stor suksess å stelle i stand meksikansk fest for Mille og venninnene i hennes fjor, så vi har lyst til å gjenta det, men da med litt ekstra ekte stæsj.

Kan dere forresten gjette hva vi skal i morgen? Sjekk ut siste bilde, Mille har nemlig allerede kjøpt inn riktig rekvisita. Hun og Bjørn Erik gleder seg villt, mens jeg får litt småfletta, for dette blir crazy.

#Familieferie #vinterferie #mexico #cancun #suvenier

1 kommentar
    1. Spennende å dra på biltur, og jeg skjønner at enkelte steder kan føles litt småskumle. Jeg hadde det litt sånn første gangen vi besøkte Miami. Og på toppen av det hele nesten ble ranet i Orlando.
      Men de der fargerike greiene du har tatt bilde av, ser jo ganske småskumle ut ja, selv om farger normalt gjør meg glad 😉 Så nå er jeg spent på hva du kommer til å fortelle om dette 🙂
      Kos dere masse videre….gøy å lese reisebrevene dine ♥

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg