Kvledssysler

God morgen ☀️

Naoussa er og blir en helt fantastisk by. Vi prøver å få til den lille spaserturen inn til den sentrale kjernen i byen for middag hver kveld, men det er ikke alltid vi stiller til hvite duker og deilig gresk gourmentmat. Av og til holder det nemlig i massevis å innta rykende fersk pizza stående på hos en kar som tryller frem de deiligste smaker. Det var bare flaks at vi gikk feil en kveld og fant denne lille perlen, og jeg må innrømme selv om jeg tidligere sa vi ikke skulle gå i den fella, at vi har spist her flere ganger. Bjørn Erik har til og med tatt seg en liten spasertur på egenhånd, og kommet hjem med herlig “takeaway” pizza fra samme plassen.

Denne kvelden her klarte jeg til og med å lure gjengen min med på en heseblesende og noe skummel kveldstur ut på den urgamle borgen, Venetian Fortress. Fortet ble bygd allerede på 1400-tallet for å forsvare byen for pirater, og jeg var fast bestemt på at vi var nødt til å ta dette nærmere i øyesyn. Bjørn Erik nektet oss å forsere den gamle lange muren tidligere denne uken, for da slo bølgene over den i ett sett, men denne gangen nådde ikke sjøen opp. Det var derimot bekmørkt og noe creepy siden vi var der helt ene og alene. Han fine hunken min ramset selvsagt opp på løpende bånd alt som kunne gå galt, men han diltet nå allikevel etterhvert etter Mille og meg, for han måtte jo selvsagt passe på oss og redde oss hvis vi ramla uti sjøen som går på begge siden av muren.

Den isen her er kan bli litt av et fyrverki. Man velger føst smaken på basen, deretter type sjokolade og til slutt hvilken toppings man vil ha.


Min favoritt ble vanilijeis, jordbær sorbet, lys melkesjokolade og til sist tutti frutti strø.

Bare min, sukkerspinn deles ikke…

Venetian Fortress, sjekk ut alle hullene som kanonene stod i.

#hellas #paros #venetianfortress #sommerferie #naoussa #familie

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg