Lekehuset i hagen skal reddes!

Det har lenge vært planlagt å begynne å renovere lekehuset bak i hagen. Faktisk i mange år, men nå er det flere grunner til at vi faktisk har gjort alvor av det og tatt tak.

For det første så har vi jo blitt besteforeldre, og vi tenker lille Falk kommer til å synes det er stas å ha sin egen lille hule. Jeg har også flere venninner som er småbarnsforeldre, og fra nå av skal det bli ekstra kjekt å komme på besøk til “tante”-Nina. Sist men ikke minst så var det viktig å ta grep nå, hvis ikke hadde muggen tatt overhånd. Det er fuktig i hjørnene, dårlig ventilert, og da er det søppeldynga neste.

Bjørn Erik og Mille nektet å gå inn i huset. De er nemlig livredd edderkopper, så jobben med å få alt ut, ble min. Jeg så ingen levende kryp der inne, men en haug av spor etter dem. Det var spindelvev og døde insekter overalt, jeg mener det “all over”. På lekene også, så nå må alt inn i oppvaskemaskinen og vaskemaskinen. Noe må dessverre kastes også, men det meste kan reddes.

Alle lekene og møblene er nå stuet sammen på spisebordet og selve gulvet i huset, belegget, har fått seg en real skrubb og henger til tørk. I morgen skal vi vaske og skrubbe det både innvendig og utvendig, og til slutt skal vi få malt hele sulamitten. Det er bare å brette opp ermene og sette i gang!

Vi har selvsagt flere prosjekter på gang. Bjørn Erik er i ferd med å bytte ut alle vannborda på huset, så alle mann er i arbeid.

Jeg var først redd gulvet i lekehuset var fuktig og ødelagt av mugg, men det trengte kun en skikkelig skrubb med såpe (salmiakk) og vann.

Det ene hengselet på døra inn til lekehuset var revet av, men det har Bjørn Erik allerede fått fiksa.

Alt går i vaskemaskinen!

Wow, der fant jeg de to leketeltene jeg har savna og alle bademadrassene våre.

Spindelvev overalt!

Dørskiltet ble reddet, men postkasses gikk rett i søpla.

Tre fulle lekekasser må nå nøye gjennomgås.

Bjørn Erik har fått så mye energi av å gå ned så mange kilo, og det hender sånn som nå at det smitter over på meg. 

Jeg håper helgen har vært god mot dere, klem Nina

 

#lekehus #barn #opprydning

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg