Lenge leve lekehuset!

Lekehuset er ferdig innvendig, og det ble altså så fint!

Vegger, tak og gulv er skrubbet, deretter ble alt innvendig malt, og det er ikke en leke som ikke har fått seg en omgang med vaskekluten eller fått en runde i vaskemaskinen. Bjørn Erik har satt inn ventilasjonssystem oppe og nede for å unngå mugg, og mamma sine nye gardiner, puter og duker er på plass. I tillegg har jeg sortert, kasta og gitt bort alt som har vært overflødig, så nå er det mulig å ha det ryddig der inne. Prikken over i-en er at Bjørn Erik har bytta batterier og fått alt til å fungerer igjen, så nå snakker alle “My Little Pony” dukkene og kaffetrakteren og brødristeren virker.

Jeg er så glad for at jeg stod på mitt om å ikke selge lekehuset når Mille var ferdig med det for fire år siden. Bjørn Erik ville egentlig det, men jeg nektet. Det skulle spares til eventuelle barnebarn, dermed basta. Han ga seg, og tenk det dere, barnebarnet har allerede kommet og jeg har faktisk venninner med smått nå også.

Det var derfor på sin plass å få alt på stell igjen, og det var jammen meg ikke noe for tidlig. Det var nemlig synlig mugg i et par av hjørnene, og edderkopper og fluelort overalt. Hadde vi ikke tatt grep nå, er jeg redd vi ikke kunne ha reddet det. Det eneste jeg har igjen nå, er å få vasket alle dukkeklærne. To fulle bæreposer er sortert, og jeg tenker jeg holder de litt tilbake til ungene blir litt større. 

Jeg glemte forresten å si at Bjørn Erik også har bestilt lys/lamper som skal festet i taket på to steder. De skrur seg på når det er bevegelse i rommet, og jeg tror det kommer til å bli skikkelig fint. For det skal dere vite, selv om Bjørn Erik egentlig later som han ikke bryr seg så veldig mye om dette huset, ser jeg han synes det er stor stas når det først har blitt satt i stand igjen.

God helg!

Dere aner ikke hvor mange ganger jeg rydda og rydda i dette huset for Mille når hun var liten. Det ble flittig brukt nesten hver bidige dag, og det var ekstra stas å ta fatt på leken når alt var på stell. Fant dette bildet av henne nylig, så det henger nå inne i huset som et herlig minne.

Ei lykke at alt det her tålte 60 grader i vaskemaskinen…

Flittig sortert. Grønnsaker, hermetikk og flasker, middag og frokostretter.

Fikk kjøpt denne brukte komfyren på Finn for 190,-. Stekeplatene går på batteri så de lyser og det kan stekes pizza i mikrobølgeovnen.

Dukkevogna var også i tipptopp stand, trengte kun en real vask.

– Nina –

 

#lekehus #leker #barn

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg