Mama is coming home 💕

Tenk at jeg er hjemme igjen fra sykehuset, da dere. Det hadde jeg virkelig ikke trodd for to dager siden. Det sÄ lenge ut som om medisinen ikke fikk tak pÄ jÊvelskapen, men joda, sÄrkantene minker, og det renner mindre og mindre betennelse fra det. I gÄr rant det faktisk ingenting, mens det i dag er ubetydelig lite, sÄ nÄr har jeg virkelig trua.

BjĂžrn Erik skjĂžnte at dagen i forveien hadde vĂŠrt litt vel bratt for meg, sĂ„ i gĂ„r stilte han opp og var hos meg hele tiden. Det var godt og trygt Ă„ fĂ„ sitte i armkroken hans igjen, og han har en unik evne til Ă„ fĂ„ meg til Ă„ fĂžle at “alt ordner seg”. Det gjĂžr jo alltid det, sĂ„ han har jo rett. 

Da legen kort tid etterpÄ stakk innom oss og formidlet at jeg skulle fÄ dra hjem og fortsette behandling i pilleform isteden, jublet jeg, selv om jeg for all del har hatt det mer enn bra nok pÄ sykehuset. For det er nÄ engang sÄnn at jeg hele tiden har stolt pÄ at jeg har vÊrt i gode hender der, og tatt til meg mang en gode rÄd pÄ veien.

Det var nesten litt vemodig Ă„ reise fra kompisgjengen min, altsĂ„ gutta jeg hver dag har tatt intravenĂžst sammen med. Vi har alltid vĂŠrt tre stykker i sammen, fire ganger om dagen i fire dager, og det tok ikke lange tiden fĂžr vi fant tonen og snakket sammen om alt mellom himmel og jord. Det har vĂŠrt godt Ă„ ha noen Ă„ si “god morgen” og “god natta” til hver dag, men nĂ„ mĂ„ de altsĂ„ klare seg uten meg, uten skravlebĂžtta. Med de beste lykkeĂžsnkninger pĂ„ veien forlot jeg dem med hĂ„p om at de ogsĂ„ snart blir friske nok til Ă„ komme hjem.

Vel hjemme, hoppa jeg rett til sengs. I nyvaska sengetÞy med Pippi under dyna, sovna jeg pÄ nullkommaniks, og merket hverken at BjÞrn Erik dro pÄ jobb igjen og at Mille var i stallen. Jeg har vel mer eller mindre sovet fra jeg kom hjem, med unntak av Ä vÄkne for Ä ta medisinen min. SÄret var dessverre ikke noe bedre i dag, men det var heller ikke blitt verre, sÄ nÄ er det bare Ä krysse fingrene for at alt gÄr bra. Jeg har nemlig et fly Ä rekke, om 11 dager


Det var helt himmelsk Ä fÄ flytte pÄ hotellet.

Jeg ser ut som en narkoman. Jeg har merker etter sprÞytestikk overalt, sÄ jeg hÄper de forsvinner rimelig rask fÞr vi reiser og skal ikle oss sommerklÊrne.

Det var bare flaks at det klaffet Ä ta i mot besÞk, men gud sÄ deilig det var.

Jeg klarte aldri Ă„ gĂ„ forbi kiosken uten Ă„ kjĂžpe trĂžstesjokolade, og etterhvert kom den fremtidige farmoren frem i meg ogsĂ„. Den lille pjokken “vĂ„r” mĂ„ jo nemlig ha en koseklut



og verdens mykeste kanin 💙

Jeg trivdes som sagt godt med pasientene og de som jobbet pÄ infeksjonsavdeligen 3F, sÄ isteden for Ä spise pÄ hotellets restaurant, koste jeg meg heller pÄ avdelingen etter hver intravenÞs. 

Endelig kan jeg begynne ta tilbake hverdagen igjen.

Klem fra optimistisk Nina

 

#sykehuset #infeksjon

4 kommentarer

Siste innlegg