Med mange dyr i hus, kreves det helt klart mer vedlikehold

God mandag 🍃

Hund, katt og fugler i hus, krever helt klar mer arbeid. Jeg ville selvsagt ikke ha byttet de bort med noe, vi har faktisk planer om å anskaffe oss enda flere dyr i løpet av neste år, men av og til så trengs det noen ekstra tak for å få fiksa ødeleggelsene de gjør.

Vi har blant annet to enorme gulvtepper, så til de grader langhåra, som må renses. Det gjør vi to ganger i året, og da skriver vi under på at vi er klar over at de kan bli ødelagt under prosessen. For jeg vil nemlig ikke ha de renset som vanlige tepper, de skal industrirenses, og da går det hardt for seg. De har klart seg til nå, og er faktisk som nye hver gang vi får de tilbake.

I tillegg så er urokråka vår Mia, glad i å bruke klørne sine på sofaen vår, og av og til også på stolene vi har på kjøkkenet. Tro meg, dette er selvsagt ikke noe hun får lov til, så det går helt klart en kule varmt her hvis jeg får tatt henne på fersken, men i løpet av noen måneder så er det allikevel tydelige spor etter henne. Jeg fikk tips om å bruke en barberhøvel på sofaen for å få vekk alle nuppene, men de høvlene vi har virket ikke noe særlig. Det er sensitiv beskyttelse på de, så jeg er nødt til å se om det fortsatt er mulig å få tak i de billige engangshøvlene i butikken som jeg husker dro av deg huden når jeg brukte dem.

Nuppemaskinen er derimot effektiv. Eller effektiv og effektiv Fru Blom, du må jobbe litt med den, men hvis man setter seg ned med en god Podcast på øret, så går det på et vis. Rolige bevegelser utallige ganger over samme sted, gir resultater. Så nå, dere, er sofaen atter en gang som ny.

Jeg elsker som sagt å ha dyr rundt meg, men det betyr ikke at det nødvendigvis trenger å være spor etter dem overalt. Det må støvesuges hver dag, selv med en allergivennlig hund, og gulvene her nede må vaskes 1 til 2 ganger i uken. Men som sagt, jeg ville ikke ha vært dem livet foruten 🐾

Bildet under er tatt før nuppemaskinen har fått gjort jobben sin.

Etter, ganske stor forskjell, ikke sant?

Dagens resultat etter en intens time med jobbing.

Håper dagen og starten på uken så langt har vært god mor dere 💕

 

#nupper #katteklor #reparasjon #ødelagtsofa #katt

2 kommentarer
    1. Vi har dyr selv, og vet hva som følger med. Både ar rot og av kos
      Du har det sikkert, men hvis ikke så gå til anskaffelse av klorebrett – og sett det inn med kattemynte.

      1. Ja, jeg har et gedigent et. Leita lenge før jeg fant et som ikke var i plysj på. Passer veldig fint til stua vår, og frøkna elsker å sove på saueskinn på øverste “platå”😻

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg