Medisinshopping med bismak…

God kveld, kjære dere.

Først og fremst så må jeg få takke alle dere som har satt dere ned og invitert en og en på vennelisten deres til Facebook siden min, Nina Sprell Levende. Det er en tidskrevende jobb og sitte sånn og hake av de “riktige” personen, men takket være dere nådde jeg målet mitt før ferien, altså 2000 følgere allerede i går kveld. Tusen takk, jeg er altså så takknemlig!

Som dere ser av bildene her, så har kinnet mitt (den evige snakkissen) blitt mye bedre. Det er kun igjen en liten del på cirka 2 x 2 centimeter, med skorpe igjen som skal falle av, så dette lover godt. Jeg er fortsatt rød som en hummer på hele det opprinnelige område, men om et par dager regner jeg med at et er mulig å smøre beskyttelse på det, dekke det skikkelig til uten at det blir irritert igjen.

I dag har jeg vært ute å kjørt bil for første gang på lenge. Kun her på øya, på apoteket og matbutikken, for nå begynner ferien vår å nærme seg og “to-do”-listen må unnagjøres. Smertestillende medisiner måtte hentes, i tillegg til p-pillene til katten vår Mia og sist men ikke minst, fastlegen var igjen nødt til å printe ut en godkjent attest på medikamentene jeg bruker, i tilfelle jeg blir stoppet i tollen på vei inn i USA. Jeg tror egentlig det er på Parlagin Forte´n man trenger det på, men jeg sørger alltid for at legen min skriver ut godkjent liste alt jeg døtter i meg, just in case.

Sjokket var derimot stort når apotekeren fortalte meg at det er helt umulig for tiden å oppdrive p-piller til katter. De har ikke hatt det inne på flere måneder, og heller ikke fått noe begrunnelse for hvorfor. Vi har selvsagt som plan å sterilisere Mia også, men vi har hele tiden hatt lyst å få et kattekull på henne før den tid. Hun er nemlig en helt ekstremt nydelig katt, med en enorm personlighet, så vi er overbevist om at hun lager helt spesielle barn. Dette var derimot ikke med i planene våre at hun skulle bli kattemor så tidlig. Hun er nemlig alt for barnslig, ikke moden en plass for den oppgaven ennå, så hva kan vi gjøre? Det å sterilisere henne kun dager før vi skal reise, er ikke en opsjon. Jeg kan ikke overlate det ansvaret til mellomstemannen vår Pelle mens vi er bortreist, og jeg har vanskelig for å tro at venner eller bekjente tilfeldigvis har slike piller liggende å slenge hjemme. Et skikkelig dilemma, men vi finner vel ut av det på et vis…

Det er nok ikke det beste for det kinnet der å komme i sol og varme akkurat nå, men bare jeg får muligheten til å dekke det til med 50 faktor snart, blir det nok bra.

Nå kan jeg trygt bli stoppene av tolleren inn i USA. Legeerklæring på medisinbruken min er dokumentert, så da skal alt være i skjønneste orden.

Det skulle vel ikke tilfeldigvis ligge noen ubrukte p-piller til katt i skuffene deres? Som ikke lenger trengs til deres katt?

– Nina –

 

#ppillerkatt #medisinattest #infeksjon

4 kommentarer
      1. Wow, er det sant? Da må jeg få sjekket det. Ser det er litt knapp tid til vi reiser, men har en venn som sjekker ut et annet alternativ også, men det er verdt å prøve alt. Tusen takk!

    1. Jeg vurderte også p-piller til katten, men fikk beskjed om at det var slutt på p-piller til katt fordi det er så ekstremt kreftfremkallende. Hvis dette stemmer, så kan det være noe av årsaken til at det er vanskelig å få tak i. Lykke til, og god tur. 🙂

      1. Jeg husker vi også fikk det svaret for tyve år siden, så da kuttet vi det ut, men i dag så gjør det visst ingenting i korte perioder. Men hvem vet? Jeg håper nå i alle vi finner ut av det, for Mia bør ikke bli mor riktig ennå. Ikke at jeg skjønner hvordan en hannkatt skal få tak i henne heller, for hun jager alt hun ser veggimellom her😂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg