Min egen lille oase hengende fra taket 🌿

Hei igjen, kjære dere ❣️

Jeg har bestemt meg for å kjøre på for fullt med bloggen i år. Få den opp å gå som før, investere i alt og ingenting. Slutte å overtenke, blogge om stort og smått, synliggjøre meg litt mer igjen.

De siste årene har jeg fått mer og mer sansen for å leke meg med grønne planter. Jeg var helt nødt til å finne på noe mer kreativt utover det å dra med seg kamera overalt, og det å omgi seg med et hav av spirende grønne vekster tok til tider helt av og ga meg helt klart mye glede.

Først var målet å få femti levedyktige arter i hus, men det tok ikke lange tiden før tallet steg til åtti og da sluttet jeg å telle for husfredens skyld. For de tar helt klart mye plass, men interiørmessig synes jeg det er sååå vakkert.

Det å få alle disse plantene til å vokse og trives er stort, men jeg vil ikke at plantene skal ta over huset, så jeg forsøker å ikke få de til å vokse seg ut av pottene sine. Det krever at de hele tiden klippes og i stedet for å kaste disse stilkene, lager jeg avleggere.

Jeg har funnet ut at de fleste mennesker elsker å få planter og avleggere i gave, og for meg er det stas å lage “babyer” ut av mine egne fine. Det var derfor med stor entusiasme jeg pakket ut den verdens fineste julegave fra Bjørn Erik. Det danske merke “Leer Baek” har nemlig en tak kreasjon, med 15 små reagensrør man kan ha stiklinger i. Jeg har ønsket meg “Mega Flora Lage” lenge, og visste overhode ikke at min kjære hadde fått tak i den lokalt på butikken “Hygge” på Bryne.

Er den ikke fin dere? 

Man trenger nødvendigvis ikke å kun bruke den til avleggere. Jeg gleder meg også til å fylle den opp med fargeglade blomster til sommeren.

3 kommentarer
    1. Kjempeflott, Nina, tydelig at fingrene dine blir “grønnere og grønnere».!, Foreløpig begrenser Essie mengden av planter her i huset, men det ordner seg vel med tiden. Godt nytt grønt år til deg mn venn!!! ♥️🧓🏻🌹☘️🌴🌳🌿🎋🪴

    2. Nei og nei og nei, det er nesten farlig å følge deg. Blir fristet til gå ut og kjøpe planter hver gang eg ser på det nydelige du får til. Har ikke grønne fingre i hele tatt, men håpet er der, så kanskje en gang i tiden. Foreløpig er det en dyr hobby med planter som må skiftes ut både titt og ofte….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg