Nulltoleranse for trusler om vold!

“Æsj, hva faaen se på deg, øynene hahaha øøøø, jeg blir kvalm 🖕🤢 Fjeset ditt og 🤮”.

Disse ordene møtte vår kjære Mille på 13 år når hun åpnet Snapchat i går. Ei jevnaldrende jente, kun noen få kilometer unna oss, mente altså at det var hennes rett å kommentere med disse ordene under den tilsynelatende koselige videosnutten av ei glad og fornøyd Mille, på vei hjem etter en lang dag i stallen. Ei jente som ikke vet hvem Mille er, ei jente som ikke kjenner Mille, ei jente som var ute etter et lett offer.

Med noen få ord startet hetsen som vedvarte og vedvarte. Hugg på hugg, ble levert under en lav sko og endte med trusler om bank.

“Du er ei pyse. Jeg kan finne deg lett. Kom til meg din frekke drittunge, så skal du få møte de nye vennene mine å bli banka opp”.

Et mamma og pappa hjerte blør. Blør for jentungen sin som i utgangspunktet ikke har fått utdelt de enkleste kortene her i livet. Et lett bytte? Ja, kanskje det, men det stopper der. Ingen, absolutt ingen skal få lov å ta seg den friheten i å true vårt barn. Vårt kjære barn, som ikke gjør en flue fortred. Det stopper der.

Jeg tok over mobilen og sendte en videosnutt av meg og pappa Bjørn Erik, der vi proklamerte at dette var uakseptabel oppførsel, som vi overhodet ikke ville la gå upåaktet hen. Tok printscreen, seks sider, av hendelsesforløpet, og slettet vedkommende etter å ha rapportert henne til Snapchat. Videre opprettet jeg en Facebook status hvor jeg ber om hjelp fra nettverket mitt om å hjelpe meg å finne vedkommende ved hjelp av brukernavnet hennes.

Jeg hadde vel egentlig ikke noe særlig håp om å finne jentungen, men joda, i løpet av natten og morningen hadde meldingene haglet inn. Jenta var funnet. Vi hadde både navn, adresse og mobilnummer både på henne og familiemedlemmer. Så da bar det bare en vei videre, til politistasjonen for gode råd og anmeldelse.

Politiet fikk ikke rost Mille høyt nok. Ikke bare er det tøft å nevne slikt til foreldrene sine, det å bli med til politistasjonen og fortelle om alt dette vonde, stod det også stor respekt av. Hun ble også overbevist om at hun hadde gjort helt rett i å anmelde det, at dette var den eneste måten å få stoppet det på.

Nå håper vi at vedkommende forstår alvoret i hva hun har gjort. Jeg oppfordrer også alle mammaer og pappaer der ute til å stå opp for ungene sine, trygge dem i en ganske så rå og brutal verden. Anmeld uvettig nettbruk og trakassering, vi har nemlig ingen barn å miste ❤️

 

#netthets #mobbing #trusler #vold #barn

 

14 kommentarer
    1. Bra dere anmelder dette. Det er så jævl.. når folk skriver sånt til andre mennesker. Det er så trist og tungt å lese at folk fortsatt skriver sånt til andre. I løpet av så mange år med mobbing vet jeg hvordan det er å få sånne meldinger. Og tenker så på Mille, det er så trist at hu fikk sånt. Hu fortjener det ikke, hu er en vakker jente som er tøffere enn meg og jeg ser faktisk opp til henne. Og hu er så fantastisk heldig som har dere som foreldre. Stå på og fortsett å være de gode forbildene dere er.

    2. Dere er bare fenomenale foreldre for Mille og de andre fam medlemmene stå på dette er ikke dere fortjent og slett ikke Mille mor som ikke gjør noen noe galt mange tanker til dere ❤️❤️❤️

    3. Flott at dere anmeldte sporenstreks! Sånt skal det være nulltoleranse på, og viktig at man også gir beskjed utad på skole etc om at man følger med sånn at dette får konsekvenser for de som syns det er “gøy” å hetse andre.

      Måtte flere foreldre gjøre akkurat det samme om ungene deres får sånt!

    4. Hva får dere utav å anmelde det?
      Hva hjelper det?
      Hvordan brukes en slik anmeldelse til forebyggende tiltak?
      Hva får dere som svar?

      1. Hei Ann. Ved å anmelde får vi vist mobberen hvor alvorlig det hun gjorde er, og hvor alvorlig vi tar det. Det hjelper ved at mobberen må stå til ansvar for sine handlinger, og derfor forhåpentligvis får en oppvåkning og forstår hva konsekvensene kan være ved slik oppførsel.
        Vår anmeldelse vil forhåpentligvis virke forebyggende slik at mobberen tenker seg om før hun gjør noe liknende igjen.
        Svaret får vi forhåpentligvis etterhvert. Enten i konfliktrådet eller i en annen setting.

      2. Kjære anonyme Ann!
        Akkurat nå kom Mille bort til og ga meg en klem, og sa:”I kveld gleder jeg meg til å gå å legge meg, for nå føler jeg meg litt tryggere igjen”.

        At noen gjemmer seg anonymt bak et tastatur og vipper det kjæreste vi har av pinnen, gjør henne usikker og redd, er helt uakseptabelt. Da må vi voksne gripe inn, og bygge opp tilliten og gleden av å kunne leve igjen. Akkurat nå er det ødelagt, lagt fullstendig i grus, og det er altså så trist.

        Jeg tenker også at det i dette tilfelle finnes et barn der ute som kan gjøre stor skade, for det har det som du vet allerede skjedd, så en tur på politistasjonen, sittende ansikt til ansikt med oss og måtte forklare seg, er kanskje ikke så dumt.

    5. Herlige nydelige Mille fortjener absolutt ikke sånt! Bra dere tok grep og anmeldte, jeg håper virkelig at denne jenta må stå til ansvar og forklare seg for både dere og Mille. Ønsker dere en super helg, og håper gleden og glimtet til godjenta deres er raskt på plass igjen💖

    6. Et barn må føle seg trygg i hjemmet og trygg på foreldrene sine. Deres datter sa ifra og ble møtt akkurat sånn et barn bør bli møtt, hun ble hørt og trygget.

      Og med å ta tak i saken kan foreldrene også på den andre siden ha en sjanse til å jobbe med saken sånn at dette ikke skjer igjen, vinn vinn spør du meg .

      Alle skulle hatt foreldre som dere, stå på. Klem fra Åshild ❤️

    7. Så flott at dere tar denne typen uakseptabel oppførsel hele vegen. Men hvordan kan en ukjent person få tilgang til ei 13 årig jente sine videoer? Det ville aldri hendt her i huset. Oppfordrer til å hjelpe Mille med personvernsinnstillinger på sine sosiale mediepmattformer. Lykke til.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg