Nyttig? Ja, så absolutt!

Hei igjen!

Det begynner å bli noen dager siden vi ryddet vekk julen, men jeg holder fortsatt på å organisere den på best mulig måte i kassene, før de fyker opp på loftet. Alle duker, servietter håndklær og forkler er nyvaska, og brettet fint i sammen med gul post-it lapp på som det står skrevet “nyvaska” på, og de er lagt i esker med påklistra “skal brukes” lapper på. For den dama her, er aldri helt sikkert på hvilke kasser som er viktige eller ei, eller om alt er nyvaska, så nå har jeg altså begynt med huskelapper på dette også.

Som jeg nevnte tidligere så shoppet jeg en del skrønejulegaver til Bjørn Erik i år, noe jeg selvsagt skal komme tilbake til når det går opp for han at de faktisk er nyttig, men samtidig så kjøpte jeg en del smarte ting til meg selv også. For se her dere, hvor kult er det ikke å ha alt julepapiret samt alle “til og fra”-lappene i en og samme samlebag? Jeg har alltid i hus flere varianter gavepapir, alt for enhver anledning, men noe system på det, har jeg altså ikke hatt. Alt julepapiret ligger i en diger boks som dras opp og ned fra loftet og innpakningspapiret som brukes til bursdagsgavene har til nå ligget i en gedigen pose under trappa. Nå derimot blir det andre boller, for nå er alt organisert i to bagger, skreddersydd for akkurat dette rotet.

Når sant skal sies så har nok jeg noe i overkant mye papir å velge i. Det er hverken normalt eller nødvendig for den saks skyld, men derfor har jeg altså valgt å ha to bagger. Jeg fikk altså plass til 17 ruller med julepapir, 11 (fire av de store) sneller julebånd og alle “til og fra” lappene i en og samme bag. I tillegg fikk jeg også lagt oppi en del klistremerker og glansbilder som jeg flittig bruker til å pynte gråpapiret med. Hvor genialt er ikke det da dere? Nyttig eller ei, hva synes dere?

Jeg ante ikke hva jeg hadde liggende under alt dette papiret i den store esken, tok alltid det som lå øverst, men det viste seg at det lå mang en nyttig ting her som jeg har kjøpt dobbelt opp av fordi jeg ikke visste jeg hadde det fra før av.

Det var rett og slett flaut å finne alle disse snellene, hele tretti stykk er på ingen måte nødvendig, dere.

Julepapiret for i år er allerede kjøpt inn for en slikk og ingenting på salg.

Hvor mange ruller tror dere jeg fikk plass til uten å tvinge de nedi? 17!

I den store lomma foran kan man selvsagt velge å ha både saks, tape, bursdagskort og bånd, men jeg valgte heller å dytte hele elleve gavebånd oppi.

Ha en fortsatt finfin søndag dere!

 

#gavepapirbag #ordenitingene #nyttig

6 kommentarer

Siste innlegg