Ohhh, du hellige Rammstein!

Alle vil se Rammstein! Alle vil se Rammstein! Eller ville jeg egentlig det?

Jeg kan en Rammstein låt. Vel, kan og kan Fru Blom, jeg kan refrenget, men skjønner egentlig ikke bæret av hva sangen handler om, selv etter en hel haug av tysktimer på skolen. Jeg hadde derfor ingen forventinger til konserten på søndag i Oslo. Jeg diltet vel egentlig bare med. Så mitt snitt til hotellkos med mannen, og ikke minst henge med venner jeg ikke hadde sett på en stund.

Vennegjengen møttes på en stappfull Vaterland pub på Grøndland. Der fikk vi klemt og skravla litt, og deretter tok vi T-banen opp til Ullevål. Folk strømmet til fra alle kanter og takket være John og Brede sin lange kø for å få kjøpt seg t-skjorter, møtte vi på en hel haug av kjente både i fra Stavanger og Oslo. Jeg var derfor superfornøyd allerede før konsertstart, for det er ingenting som slår en liten oppdatering med gode gamle venner.

Jeg begynte å lukte lunta av hva jeg kunne forvente meg allerede før showet startet, for høyttalere store som hus stod stablet tett i tett over hele scenen. Jeg trodde ikke slike monstre fantes, ble nok litt skrekkslagen der og da, så var derfor rask med å hente frem servietter som jeg spytta på så jeg rett og slett fikk kitta øra. For det ville garantert bli lyd i kveld, myyye lyd.

Jeg hadde derimot ikke forventa det som kom i mot meg med bulder og brak. Jeg kødder ikke, men de få øyevippene som ikke lå igjen på havet bunn på Paros, klarte så vidt å henge på og håret vibrerte. Makan til bass og trøkk har jeg aldri noensinne opplevd og vet dere hva? Jeg ELSKET det!

Salikatt for en massesuggesjon! Alle, jeg mener alle stod og trampa i takt med drønna som kom i mot oss, vi gikk inn i en slags trance, jeg har faktisk aldri sett på makan. Det kom pyro og fyrverkeri mot oss med jevne mellomrom, og ikke hvilen som helst pyro. Takk gud for at jeg også denne kvelden stilte med faktor 50 i fjeset, for temperaturen steg flere hakk på kort tid, for alt tok jo fyr.

Jeg kan med hånden på hjertet si at dette var den aller aller største og beste konsertopplevelsen jeg har hatt noensinne. Selv om dette var bekmørkt og jeg følte meg som en kriger i en fremtidsfilm, var det helt rått, og jeg håper virkelig jeg får oppleve denne galskapen igjen.

#rammstein #rammsteinoslo2019 #konsert #tyskindustrimetal

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg