Oslo, nå viser du deg jammen fra din aller beste side!

God morgen ☀️

Nå er jeg jammen meg glad for at jeg ikke våknet opp på campen oppe på Ekeberg, men i stedet kan ligge her og dra meg i en deilig hotellseng. For det ble seint i går, etter vår 12-timers lange pub til pub runde, og vi er jo tross alt ikke ikke tyve lenger, det merkes godt på kroppen.

Vi har akkurat inntatt frokost som de aller siste gjestene, så nå er det rett tilbake i senga for å lade opp til dagens første konsert. Om et par timer ankommer bestis Tonje med fly fra Stavanger, så da må vi være klare for alle dagens strabaser, herregud som jeg gleder meg!

Dagen i går ble rett og slett magisk, for vårt kjære Oslo viste seg fra sin aller beste side. Det var bare å hive på seg kjole med korte ermer og komme seg ut i finværet. Som vanlig var vi heldige og fant de elektriske sparkesyklene rett utenfor hotellinngangen, og på de kom vi oss raskt rundt til alle de gamle gode plassene vi hadde lyst til å besøke.

Turen gikk altså fra Scandic Vulkan, Sofienbergparken, Tøyenbadet/parken, Vålerenga stadion, Vålerenga Vertshus, Jordal Amfi, barnehagen til Dennis på Kampen, Kampen kirke hvor vi gifte oss, den gamle leiligheten vår på Brinken, Tøyensenteret og til slutt ned på fargerike Prindsen Hage, hvor jeg anbefaler alle å besøke i løpet av sommeren.

Vi fikk med andre ord med oss ganske mye, og det var altså så koselig å dra tilbake dit hvor eventyret for vår lille familie først begynte. Det er ikke til å stikke under en stol at vi savner Oslo til tider, vi kunne så absolutt ha trivdes å bo i byen, men vi er nå allikevel glade for at vi i dag har landa på Hundvåg i Stavanger, særlig med tanke på hvor godt vår lille snuppeline Mille har fått det.

Vi avsluttet som sagt i vakre Prindsen Hage, og der møtte vi min kjære gode barndomsvenninne Tine fra Vestli og hennes bedre halvdel Espen som jeg spilte i Vestli skolekorps med. Etterhvert kom også Kristin, Dennis og en sovende Falk på en liten stolt “vise frem barnebarnet vårt” tur, så alt i alt ble dette en svært minnerik dag. For Tine og jeg er som søstre. Tenk, besteforeldrene våre tok faktisk feil av oss som små, så like var vi til tider. Hun er meg så kjær og nær, og det er ikke en ting vi ikke kan snakke om, fine Tineén min ❤️

Tenk at det allerede har gått 23 år siden Bjørn Erik og jeg ga hverandre et “ja” i denne nydelige kirken, Kampen Kirke.

Det var selvsagt fristende å kjøpe denne til Falk, men med en mamma som er Brann supporter og en pappa som er vokst opp med en bestefar som heiet på Rosenborg, hadde den neppe blitt brukt.

Endelig frokost!

Det er en skam at jeg aldri har vært på Vålerenga Vertshus før. De har altså verdens koseligste bakhage man kan sitte i.

Her i Brinken kjøpte vi vår aller første leilighet og i samme gate ligger huset der alle Olsenbanden filmene er spilt inn. Det synes Dennis var kjempekult der han gikk forbi hver dag til barnehagen sin.

Her skapte vi gode minner. I Brinken 16c, i 3 etg.

Dennis ble faktisk først skrevet inn her på Kampen skole i første klasse, men rett etterpå ble jeg tilbudt jobb i Stavanger igjen, og siden Bjørn Erik tross alt hadde kontorbasen sin der bestemte vi oss for å flytte tilbake.


Vakre Tøyenparken, og tenk, plutselig så vi et kjent fjes komme ruslende gjennom Tøyensenteret hvor vi hadde en liten øl pit-stop igjen.

Inn en port i et ganske så lugubert strøk, og bak noen murbygninger, ligger Prindsen Hage med alle sine små søte matboder, solstoler og lange benker. Ingen turister, bare chille folk som liker å nyte en kald pils med gode venner.

 

Dagens snap…

Nei, nå skal jeg komme meg i dusjen, få på noe selvbruning på de hvite leggene mine igjen og sist men ikke minst få hjelp av Bjørn Erik til å tape puppene mine. Det blir nemlig en meget lang dag i dag, så i dag skal skuldrene få slippe BH, og i tillegg så har jeg lyst til å ikle meg fargesprakende kjole. I dag kommer nemlig sola for fullt ☀️

 

#oslo #østkanten #familie #venner #prindsenhage #vålerenga #kampen #vålerengavertshus #kampenkirke

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg