Øyeblikk

Når Nina ba meg og om å være gjesteblogger og skrive om de mest romantiske opplevelsene våre, fikk jeg øyeblikkelig panikk. Tenk hvis det var en felle? Tenk hvis jeg svarer feil? Tenk hvis jeg glemmer det mest romantiske vi noen gang har gjort, og ender med en opprivende skilsmisse der ungene blir brukt som våpen og Mille til slutt ender opp som narkoman, fordi vi glemmer henne i vår altoppslukende kamp om å vinne skilsmissen? Men så kom jeg på alt det andre dumme jeg har gjort i løpet av vår tid sammen, og fant ut at hvis hun ikke har kasta meg ut enda, så overlever vi sikkert dette også.

Så her kommer de mest romantiske/minneverdige øyeblikkene/opplevelsene våre, slik jeg husker dem. De er ikke rangert, da jeg ikke helt har sluppet ideen om dette er en felle.

1. Vårt første treff
En junifredag for evigheter siden, hadde jeg vært hjemme hos mine foreldre og sett Ole Klementsen bokse. Pappa hadde spandert godt med øl til kampen, og humøret mitt var på topp da jeg ruslet ned mot byen for å fortsette kvelden.
Endte til slutt opp på nattklubben Taket, der jeg svinset rundt og myste på utvalget. Da jeg gikk forbi en klynge jenter som sto med ryggen mot meg, luktet jeg verdens beste parfyme. En tidligere kjæreste hadde nemlig brukt en parfyme som heter «Tova», og den lukten er helt unik. Jeg presset meg inn blant jentene og deklamerte modig at jenter som brukte Tova, ikke trengte å trekke kølapp til å bli med meg hjem, de fikk VIP-billett og slapp å stå i kø. Verdens kleineste sjekketriks, men av en eller annen grunn så valgte Nina å fortsette å snakke med meg. Avslutningen på kvelden huskes best som en god blanding av dansing, klining og tørrjokking.
Jeg hadde aldri trodd at jeg skulle treffe min «soulmate» på Taket, men tydeligvis skal man aldri si aldri.

2. Vårt første ordentlige kyss (som tidlige kjærester)
Da jeg traff Nina bodde hun i Oslo, og jeg bodde i Stavanger. Det tok ikke lang tid før jeg flytta inn til Oslo, men før det gikk visakortet varmt på flybilletter frem og tilbake mellom Stavanger og Oslo.

Første turen til Oslo var kjempeskummel. Jeg og Nina hadde snakket masse på telefonen, jeg var veldig forelsket, men ingen av oss var 100% sikre på at det var «den rette» vi hadde møtt.

Første kvelden møttes vi på Elm Street, før Nina tok meg med ned på Beach Club på Aker Brygge for mat og drikke. Etter en burger og nok av øl skulle vi opp til John’s Bar. På veien opp gikk vi forbi Nasjonalteateret. Oslonatten var varm, jeg var kjempeforelsket og kjempenervøs, men tok mot til meg og under de store trærne utafor Nasjonalteateret trakk jeg Nina inn i armene mine og kysset henne. Kysset var fantastisk, og selv om vi har hatt mange gode kyss siden, så er det likevel denne kvelden og dette kysset som ligger fremst i hukommelsen.


3. Frieriet
Mange tror nok at frieriet vårt var på slaget midnatt, nyttårsaften, 6 mnd etter at jeg traff Nina. Men sannheten er at frieriet var mye enklere enn det virket som. Nina kom til meg i Stavanger i Romjula for å være til over nyttår. Romjula ble for det meste tilbrakt sammen i min leilighet på Storhaug. Vi var mer enn nok opptatt med hverandre, til å gidde å bruke verdifull tid på å henge med andre.

Jeg husker ikke nøyaktig dato, men det var i løpet av den romjula jeg bestemte meg for at det var Nina jeg skulle tilbringe livet mitt med. Jeg fridde, Nina sa ja, og “big surprise” jeg gråt som en liten unge. Helt perfekt, og for meg topp 3 av romantiske øyeblikk.

4. Bryllupet
Vi giftet oss 8. juni 1996, i Kampen kirke. Hele dagen var så bra som den kunne blitt. Det jeg husker mest fra bryllupet var at Nina var litt forsinket til kirka. I senere tid har jeg lært at det var med vilje, men de ekstra minuttene virket som timer for meg der jeg sto å ventet på henne. Heldigvis dukket hun opp til slutt, og vi fikk gitt våre ja.

Resten av dagen huskes i en lykketåke. Festen etterpå hadde alt, fra par som slo opp til voksne kvinner som tok for seg blant smårips av gutter. Uansett en av de beste dagene i mitt liv.

5. Mange av våre fine øyeblikk er forbundet med musikk/festivaler og rocknroll
Jeg kunne ramset opp titalls opplevelser, men en av dem jeg husker best (sikkert fordi det er en av de siste) er fra fjorårets Barcelona Rockfest.

Det var dag 3 i festivalen, og Scorpions spilte sitt sett. Scorpions leverte sinnsykt bra, og stemningen var på topp. Mot slutten av settet stoppet vokalisten opp og fortalte at på trommer hadde de med seg Mickey D, som vi alle vet var tromissen til Lemmy i Motorhead. Så spilte de en Motorhead sang med bilde av Lemmy på siden av scenen. Det ble en så sterk opplevelse at tårene mine bare rant, og Nina forsto med en gang hvorfor jeg ble lei meg. Jeg fikk trøst og kos, og der og da fikk jeg bekreftet at det var ingen andre i hele verden jeg heller ville delt slike øyeblikk med enn Nina. Hun forstår meg, og jeg synes det er helt utrolig flott at jeg skal få fortsette å oppleve slikt med henne.


6. Enda flere fine øyeblikk har vi hatt på våre ferier.
Det er vanskelig å bare velge ut 1, men jeg vil uansett velge ett øyeblikk fra min og Nina sin tur til USA i fjor påske.

Øyeblikket oppsto nok ikke på ett sted som jeg hadde endt opp på alene, men pga Nina sin kjærlighet til fryktelig dårlig reality-TV, så endte vi på restauranten til Lisa Vanderpump; SUR.
Jeg hadde bestilt bord i god tid, og til og med pakket med meg en penskjorte for ikke å se helt galen ut under middagen.

For Nina var dette livets største opplevelse. Mulig at hun rangerer fødsler av egne barn høyere, men jeg er ikke helt sikker. Hun var så nervøs og fjasete før vi kom dit, og da selveste fru Vanderpump kom inn, gikk hun helt i stå. Jeg har aldri sett Nina så starstruck før, og hun ble helt fnisete og sjenert. Jeg spurte om jeg skulle gå bort og spørre om vi kunne ta bilde, men fikk streng beskjed om at det var altfor mye. «Sett deg ned og se normal ut», fikk jeg beskjed om. Noe jeg prøvde på, så godt jeg kunne.

Den opplevelsen der viste meg nok en gang at jeg valgte rett da jeg valgte å tilbringe resten av livet med henne. Hun er fremdeles leken og fnisete, og det å være sammen med henne gjør meg til ett bedre menneske!

Bjørn Erik

 

#gjesteblogger #kjæremann #familie #romantikk

4 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg