På sykehuset og forebygger nytt utbrudd

Heihei igjen, fininger.

Heldige meg har vært på hudavdeligen på sykehuset igjen og fått laserbehandling mot alle de små sprengte blodkarene i ansiktet mitt. Jeg skriver “heldig”, for det er ikke alle med Rosacea som får det automatisk. Jeg tror derimot de fleste legene der kjenner meg for godt nå, og de vil gjøre alt for at jeg slipper en tredje innleggelse med “asymmetrisk oppbluss av Rosacea”.

Jeg aner egentlig ikke hva “asymmetrisk oppbluss av Rosacea” betyr, jeg gjengir bare det som står i epikrisen etter siste store utbrudd. De velger altså å tro at det er denne hudlidelsen som er roten til alt vondt, siden de etter biopsien sist hverken fant bakterie eller betennelse i kinnet. Uansett det ene eller andre, jeg velger å bare smile og nikke jeg, er sjeleglad for å få hjelp.

Det var først meningen at jeg skulle få behandling hver tredje måned, men nå vil de at jeg skal komme hver sjette uke. Jeg drar derimot til Mexico i begynnelsen av mars, og sol på nybehandlet hud er ingen god kombinasjon, så da blir det litt venting allikevel. Det gjør derimot ingen verdens ting. Bare det å vite at man er innunder systemet og blir ivaretatt på best mulig måte, får skuldrene mine til å senke seg, det er rett og slett gull verdt. 

Vet dere forresten hva jeg gjør nå? Teller timer og minutter til vi får besøk. I morgen kommer nemlig den lille tassen vår igjen, og farmor er selvsagt kjempeklar ❤️

Ispose av og på, av og på. Helt nydelig, men må ta pauser innimellom så man ikke får frostskader.

Jeg har tidligere brukt Fiancea gel 15% krem, men den har gjort huden min alt for tørr. Så nå skal jeg over på noe nytt. En ting er i alle fall sikkert, vi med Rosacea blir helt klart behandlet og vurdert individuelt. Den ene dagen er det best å bruke det ene og like etterpå noe helt annet. Vi prøver og feiler, og begynner på nytt igjen.  

Jeg var ganske avslappa til utbruddet jeg fikk i februar 2019, og venta til det lengste før jeg foretok meg noe. Da var det derimot for seint å pleie det hjemme, så da var det å ligge på sykehus en uke med hestekur intravenøst tre ganger om dagen. 

Innleggelse var heller ikke til å unngå i mai 2021.

3 kommentarer
    1. Denne hjalp meg: http://therosaceacure.com/

      Viste seg at jeg spiste ting jeg ikke tålte. Kroppen min reagerer ikke på noen annen måte, så derfor virker det ikke som jeg er allergisk, men Rosacean slår ut så fort jeg spiser melk, havre, tomat og jordbær. Kartlegger fortsatt, men til meg var det utelukkende kosthold og ting jeg ikke tålte å spise.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg