Pappaene deler!

Jeg digger å høre på podcaster. Det er nesten som å høre på radio, med den forbedringen at man selv kan plukke ut akkurat hvem man vil høre på til enhver tid.

Jeg hører alle via appén “Podkaster” på mobilen min, men vet mange finnes på Spotify også. Hver bidige uke laster jeg ned 3-4 stykker, og jeg må faktisk få innrømme at dette ofte er høydepunktene i hverdagen min. Jeg aner ikke hvor mange ganger jeg har humra og høylytt gapskratta til det som siger inn, men det har også skjedd at det felles noen tårer. Man blir nemlig servert selve “livet”, og det er vel og bra, synes jeg.

Det er tullball å si at man ikke har tid til å høre på podkaster. Mang en gang når jeg kommer med råd om hva folk kan høre på, fnyser de det vekk med det dårlige argumentet om at de ikke har tid. Altså for noe tull, dere. Selv så henter jeg de frem når jeg kjører bil og ofte når jeg pusler med ting jeg ikke trenger å bruke hodet på, og det er selvsagt titt og ofte.

Etter at det kom podkaster, har kjøreturen til stallen som til sammen tar 40 minutter, blitt en lek. I tillegg så frister det mer nå å lage både middag, henge opp tøy og vaske hus, når en har en pod surrende i bakgrunnen. Timene i fly og på stranda i feriene våre blir også flittig brukt til det her, for jeg rett og slett digger det.

Da er det jammen meg flaks at eldstemannen Dennis også i disse dager lanserer sin egen podkast, Pappapodden. De 27 minuttene på første episode gikk unna på et blunk, samtidig som jeg redigerte bilder. Jeg har alltid visst at han kan snakke for seg, men at det skulle skli så lett, og i tillegg være underholdende til tusen, var noe overraska. Vel, nå er jeg kanskje ikke hel objektiv her, men mener virkelig at gutta har noe å komme med.

Så da dere, ble det å føye enda en pod inn i den allerede voksende rekka mi. Ellers så kan jeg jo nevne at jeg følger, altså abonnerer på mange av NrK sine, Koht vil leve, Krisemøte, Tusvik & Tønne, Støme & Jerman samt finingene Adam og Tore. Hos disse henter jeg masse inspirasjon til hverdagen og får med meg en haug av dagsaktuelle temaer som opptar folk flest. Jeg blir også bedre kjent med alle disse fargerike menneskene, jeg er jo så til de grader nysgjerrig på alt og alle, så dette koser jeg meg med.

Det begynner å bli noen år siden disse to gutta her lekte i sammen i Mexico, og tenkt det dere, i løpet av året har de begge to blitt pappaer. Livet har forandret seg drastisk, og det er for meg som mamma til den ene av dem helt fantastisk og jeg gleder meg til eventyret videre. Klikke gjerne her, for å høre første episode av Pappapodden.

Mine tips:

Nei, nå skal jeg gå og hente meg en stor skål med vaniljeis og legge til en stor dæsj fruktsalat som vi hadde til dessert etter grillingsen her på søndag.

Klem Nina

 

#pappapodden #podkaster

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg