PĂ„skeforberedelsene i gang đŸ„

Heihei, igjen, dere.

Vet dere hva? Jeg tror sĂžren meg jeg har fĂ„tt pollenallergi! Ærre mulig Ă„ fĂ„ det nĂ„ som sĂ„ gĂŠmliss? 

Det begynte for et par uker siden. VÄknet opp til rennende Þyne og en fÞlelse av at noen holdt en tigerbalsam rett under Þyelokka mine. TÄrene rant og rant, men sÄ forsvant det igjen utover dagen. Den siste uken har det blitt verre, og i gÄr under rusleturen i byen, slo det meg plutselig at jeg kanskje har blitt allergisk. Arg, det gidder jeg egentlig ikke Ä forholde meg til, kjenner jeg.

Jeg dro hjem og heiv inn pÄ en Zyrtec. I lÞpet av de neste timene avtok det, og under kveldsturen var det omtrent borte. I morges og nÄ, melder klÞinga seg derimot pÄ igjen, men ikke like ille som i gÄr synes jeg. BjÞrn Erik mener jeg bÞr komme meg til legen for en blodprÞve, men det mÄ vel mer til enn en blodprÞve? Jeg kjenner pÄ at jeg egentlig ikke har sÄ hastverk, for det gÄr jo over i lÞpet av noen timer uansett, og tenk hvis det ikke er noe, da har jeg brydd legen for ingenting. Njaaa, for tenke mer pÄ det i morra. 

Det litt latterlige oppi det her, er at jeg uansett pollenallergi eller ikke, drar med meg en neve bjĂžrkeris hver gang fra lufteturen til hundene nĂ„. Jeg elsker nemlig Ă„ pynte med dem rundt om i hele huset, og selvsagt mĂ„ jeg det nĂ„ ogsĂ„. Midt oppi all pyntinga fikk jeg ogsĂ„ bilder fra flokken vĂ„r i Oslo, med pĂ„skekyllingene med pĂ„skeeggene inni, og det passet jo bra i all denne pyntinga. Kristin med fin struttende mage og eldstemannen som jeg tenker har ganske sĂ„ mange sommerfugler i magen for tiden. Tenk om det kommer en liten pĂ„skegutt da dere, det er lov Ă„ hĂ„pe 🐣

Det er forresten helt nydelig vĂŠr her i Stavanger nĂ„. Fortsatt litt kaldt, men sĂ„ lenge sola viser seg fra sin aller beste side, kan det vĂŠre sĂ„ kaldt det bare vil for min del ☀

 

 

#pÄske #pÄskeris #pÄskeegg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    UnngÄ personangrep og sjikane og prÞv Ä holde en hyggelig tone selv om du skulle vÊre uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver pÄ nett.

Siste innlegg