Ringenes herre galskap!

Jeg fant jeg fant! Ja, se hva jeg fant!

Det er ikke rart det tar tid å få rydda på loftet, og at vi gang på gang avbryter prosjektet og lar det ligge i månedsvis. Dette tar tid dere, for det er ikke bare bare å bære ned, sortere, kaste og rydde i system, ikke i den familien her. Vi setter nemlig av langt tid til å mimre, som nå, når vi fant tre poser med Ringenes Herre figurer.

Bjørn Erik er storfan, og alle ungene og jeg til dels har arvet hans eventyr/fantasy entusiasme. Han hauser oss opp hver bidige gang det lanseres nye filmer av kjente (i hans øyne) eventyrforfattere, for han har garantert lest dette før og da formelig sitrer han av spenning og store forventninger.

Det var intet unntak da Ringenes Herre ble lansert. Dennis var så vidt gammel nok til å få lov å se filmene, men Pelle måtte vente noen år til. Mille har forsøkt å se filmene tre ganger nå i nyere tid, men vi har måttet stoppe hver bidige gang orkene dukker opp, det blir for skummelt. Hun har derimot for lengst fått se alle de tre Hobit filmene, og der var hun enig med oss, disse var helt fantastiske.

Men la oss gå tilbake til Ringenes Herre. Med filmene ble det lansert en rekket figurer og gutta våre fikk disse til alle bursdager og julefeiringer i årevis. De ble først stående og lekt med på Dennis sitt rom, men etterhvert flyttet de inn til Pelle. Stakkers lille fine Pellemann, jeg husker ennå han fælet over at en av figurene lyste om natta, men å rydde de bort kom ikke på tale.

I dag kom altså figurene ned fra loftet igjen, og det var en fryd, nesten noe andektig å pakke ut alle de 39 herlighetene på spisebordet. Jeg spurte forsiktig om vi burde selge dem, for man kan faktisk få en ganske så fin sum for dem, men blikket jeg fikk av Bjørn Erik var nok til å forstå at det ikke kom på tale. Så nå er de pakket fint ned igjen, samlet denne gangen, til et av barnebarna kanskje får lyst til å lufte og leke med dem igjen.

Dere kan tro jeg fikk kjeft for å ha puttet et “snilt” våpen på han her…

Her er det en som koser seg.

#ringenesherre #lekefigurer #nostalgi

 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg