Slik bor vi 🇬🇷

Kalimera ☀️

Det er helt merkelig at det allerede har gått en uke her på vakre Paros i Hellas. Vi nyter dagene til det fulle og tar godt vare på hverandre. Lader opp til nok en hektisk hverdag der hjemme, tenk, nå er det ikke mange dagene igjen til minsten begynner på videregående skole.

Noen lurer kanskje på hvordan vi bor? Det er ingen hemmelighet at vi bruke lang tid på å planlegge hver bidige ferie, og denne var intet unntak. Vi liker å bo bra, men ikke så alt for dyrt, så vi saumfarer alt av leiligheter på kryss og tvers. Gjesteomtalene er også viktig å få med seg, og til slutt så dukker gjerne den samme leiligheten opp gang på gang, og da slår vi til.

Det er altså sjeldent vi reiser charter, vi synes det er kjekkest å tråkke vår egen sti, og denne gangen traff vi midt i blinken igjen. Det sa vi sist gang vi var her også, men leiligheten hos Katarina Apartmenst & Studios er altså så fin på så mange måter. Den er stor og lys, har delikat bad med dusj og et lite tekjøkkent med stort kjøleskap/frys. Det aller aller beste med denne leiligheten, er verandaen. Den er megastor, helt på toppen, og vi har hele oversikten over byen. Selv om vi kun er noen trappesteg (maaange trappesteg) fra sentrum, så er det veldig rolig her. Vi bor nemlig i en blindevei, så det er ingen gjennomfart her av festglade mennesker på vei til eller fra byen.

Jeg må forresten også få rose vertinnen som styrer stedet her. Hun er altså så koselig, og spør hver dag om vi trenger noe. Her om dagen lurte vi på hvor vi kunne få kjøpt oss en parasoll til å ha med oss på stranda, og da fant hun liksågodt frem en vi kunne få låne. Her for leden hadde hun også lagt på en stor overmadrass på sengene våre. Det er nemlig enkeltsenger her som vi satte i sammen når vi ankom, og en overmadrass var jammen meg ikke dumt.

Vi er som regel på stranda når det er solnedgang, men har allikevel fått med oss et par nydelig her på verandaen vår også. Jeg har sagt det før, men må få si det igjen, de er noen av de vakreste jeg har opplevd noensinne. Jeg blir faktisk helt målløs.

Nei, nå må jeg komme meg opp av senga så jeg får begynt på dagen. Jeg grugleder meg litt, for jeg har lovet  Bjørn Erik å være med på boblefrokost på verandaen her. I dag lar vi altså beach boggien stå, og tar dagen som den kommer. Det er nesten vindstille her og lovnad om nærmere 40 grader, så jeg regner med at vi etterhvert “ruller” ned på bystranda her og forskanser oss i vannkanten. Deretter skal vi stase oss opp litt tidlig, spise en bedre middag og rusle rundt hånd i hånd og forhåpentligvis fnise mye.

Ønsker dere alle en finfin dag og en superduper helg!
Det hadde forresten vært koselig om dere stakk innom snappen til “Mammabloggerne” i dag. Der finner dere nemlig meg, og selvsagt han finingen min, kjære Bjørn Erik ❤️

Leiligheten vår ligger over seilet dere ser øverst til venstre i bildet.

Trapper, trapper og atter trapper, men kun et steinkast unna leiligheten ligger altså sentrum av Naoussa by med alle sine restauranter, flotte butikker, barer og nattklubber.

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg