Slik teiper jeg brystene mine

Jada, da har jeg altså endelig fått manna meg opp til å vise dere hvordan jeg overlever en hel kveld ute på vift, uten at vonde skuldre melder seg på og sender meg rett hjem. Jeg kan nemlig ikke gå med BH lenger, ingen av de utallige variantene jeg har prøvd fungerer uten at det belaster skuldrene. Det kan selvsagt hende det løser seg når den siste kalken blir operert ut og utfordringen “frozen shoulder” er historie, men akkurat nå så fungerer det kun å teipe brystene på plass.

Det nytter dessverre ikke å gjøre dette på egenhånd, du må ha hjelp. Så nå har min kjære Bjørn Erik blitt reine eksperten. Jeg låner han selvsagt ikke ut, men hvem vil vel ikke hjelpe en kvinne i nød? Det er litt plundrete i begynnelsen, derimot ingen hokuspokus, alle klarer det. Jeg har måttet fri til gode venninner på jentetur, har med meg “puppe-kittet” mitt overalt, og det er ingen hemmelighet at dette får frem latteren i oss alle.

Så kjære lesere, dette er på ingen måte pent, dere får bære over med meg, men jeg har lovet det i en evighet, so let´s go! La oss få teipet på plass disse til tider håpløse puppene!

La meg først starte med å si at jeg kun bruker elastisk “kinesiologitape”. Starter med en lang remse under brystet, fra midten av, som føres rundt hele brystet, opp over skulderen og ned på motsatt side nedover ryggen. Hvis du zoomer inn på bildet over, så ser du at det er bommet litt. Teipen burde ha startet lengre inn mot midten, så arret etter brystreduksjonen min ikke hadde vært synlig, særlig den dagen her hvor jeg skulle gå med utringet kjole.

Deretter legger du fire remser, eller flere hvis behov, start på teipen under brystet (fra midten og gå utover), og før den rett opp over skulderen. Skal du ha utringning så er det lurt å tegne opp noen markeringer på hvor langt inn du må gå med første teipen, så den ikke synes.

Avslutt med en liten teipbit under hele brystet. Du teiper altså over starten på de fire teipremseneSom en ekstra 

Ja, slik ble sluttresultatet.

Da var jeg klar for en ti-timers økt på “Tons of Rock” uten å tenke på vonde skuldre.

Jeg håper dette kan være til hjelp for flere med vonde skuldre og rygg. Kom gjerne med spørsmål, klem Nina

 

#teipedebryster #brystløft 

 

6 kommentarer
    1. Hei
      Jeg melder meg inn i teipeklubben😁 Dette er jo helt genialt🤩 Kjennes bra ut for holdningen i skuldrene også.
      Ikke minst slipper man den «berømte bulken» som kan oppstå på ryggen av bh om man har litt ekstra flesk😅
      Takk for tips! Fikk med meg dette på snappen din😀

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg