“Still not dead yet”, men ikke langt unna?

Legenden Phil Collins, ja hva kan jeg si, hvor skal jeg begynne?

Tenk at jeg har fått oppleve denne store musikeren også. Phil Collins, multitaskeren, best kjent som vokalisten som gikk solo etter å vært i Genensis. Engelsk til fingerspissene, et musikalsk geni som mestrer de fleste instrumenter, men som også kan beskrives som en av de beste låtskriverne vi kjenner.

Jeg må derimot innrømme at jeg fikk hakeslipp når han entret scenen. Med stokk og en gange så gamliss-aktig som det kan bli, forstår jeg tittelen på turneringen “Still not dead yet”. Med hånda på hjertet, så tror jeg dette er det siste vi får se til den fantastiske mannen, noe som selvsagt gjorde meg både vemodig og trist.

Phil Collins er som sagt på ingen måte spretten lenger, så hele konserten foregikk med han sittende i en stol. Jeg vil tro det ikke er verdens enkleste måte å synge på, men jeg trengte ikke å uroe meg for kvaliteten. Når første låt kom som en musikalsk berg og dalbane for min del, “Against All Odds”, begynte denne dama her å stortute. Det var altså så vakkert, så unnskyld meg kjære Instagram-følgere, jeg burde kanskje ikke ha sunget samtidig som jeg filmet og postet det ut til dere. For det første kan jeg ikke synge fra før av, og med tårene flommende over i “grine-piping” i tillegg, ble det neppe noe bedre.

Konserten hele veien i gjennom, ble for meg en helt magisk opplevelse. Jeg ble også tatt litt på senga, for en av de største overraskelsene var at sønnen Nicholas på 18 år stilte opp som trommis for faren sin under hele konserten. Jeg er egentlig ikke overraska med tanke på at han har slik en unik pappa, men jeg visste ikke dette, og det var helt fantastisk å få være med på dette stolte øyeblikket der han gir oss nyheten. Så da ble det litt grining igjen ❤️

Phil Collins Koengen, Bergen

Phil Collins Koengen, Berge

Phil Collins Koengen, Berge

Phil Collins Koengen, Berge

Phil Collins Koengen, Berge

Phil Collins Koengen, Berge

Phil Collins Koengen, Berge

Dette var rein skjær nytelse, takk Vibecke, Tonje og John som dro meg med på dette ❤️

 

 

#philcollins #philcollinskoengen #koengen #konsert #bergen

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg