Sukkerfri vaniljesaus feilet…

Nå er det billige jordbær å få dere. Nydelige norske jordbær til en pris av 24,- kroner kurven, helt vanlig normal kurv, så da er det bare å hive seg på å få hanka dem inn.

Jordbær går ned på høykant her i huset, med sukker og melk, fløte eller vaniljesaus. Mille og jeg skulle derimot være litt “sunne” og prøve ut jordbær med vaniljesaus uten sukker, men nei, det ble dessverre ikke full klaff hos oss. Mille kjente det med en gang at smaken var annerledes. Den kom ikke opp mot den fyldige gode søtsmaken hun er vant til, så hun ga raskt dette forsøket tommelen ned. Må forresten nevne at Mille elsker vaniljesaus, hun kan faktisk drikke det.

Jeg derimot, når det kommer til denne smakingen av vaniljesaus uten sukker har egentlig ikke stemmerett, for jeg smaker ingenting for tiden. For å gjøre en lang historie kort, jeg smaker kun metall fortiden. Trodde det skulle gå over av seg selv, og det gjør det nok over tid, men har time hos legen i morgen sånn for sikkerhetens skyld. Det litt morsomme her, eller egentlig tragiske, er at selv uten smak, så døtter jeg i meg alt mellom himmel og jord. Alt går ned på høykant i et håp at jeg skal smake bittelitt, men det gjør det jo ikke. Sabla irriterende, særlig med tanke på at jeg har som mål å spise “Saganaki”, stekt ost, på Paros om 11 dager. Det er derimot en del dager igjen, så jeg satser på at det løser seg til da.

Vaniljesaus uten sukker, ble altså ingen innertier hos oss. Min favoritt er egentlig jordbær med melk og sukker, men jeg tror jeg lar det også være til jeg smaker hvor helt magisk godt det egentlig er 🍓

Har noen av dere smakt denne vaniljesausen uten sukker? Hva synes dere, er jeg for streng?

Da skal jeg flytte ut på verandaen og nyte sommeren som har kommet for fullt. Dette må være den fineste dagen til nå her dere, for et vær ☀️

 

#jordbær #norskejordbær #vaniljesaus

3 kommentarer
    1. Vaniljesaus uten sukker – kjempenam!!

      Føler virkelig med deg som sitter uten smak – i 6 uker ( etter en operasjon), smakte all mat som søppel… Det gikk heldigvis over for fy så trist 😛

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg