Tidlig frokostdate, kjoledag og bursdagsfeiring 🎈

I dag startet dagen…holder dere fast…04:40. Ikke spør meg hvorfor, vekkerklokka var ikke stilt før syv, men av og til så blir det bare sånn. For å ikke romstere for mye og vekke opp alle dyra, lå jeg å dro meg lenge i senga. Alle avisene blir møysommelig lest, sosiale medier oppdatert og så er jeg jo en ihuga Candy Crush spiller. Har kommet til level 4366, så det hender med andre ord at denne dama tar en runde i ny og ne, rettere sagt hver dag.

Tiden går når man har det gøy, og plutselig er det lov å hoppe opp og begynne dagen. Fredag og kjoledag. Frokostdate og venninnebursdag. Eller det skulle nok egentlig ikke markeres at det var en bursdag. Andrea, sa ikke et pip om det da hun ville møtes til tidlig frokost, og teflonhjernen min går på ingen måte rundt å husker venninners fødselsdager.

Takket være Facebook som minner på oss venners bursdager og morgendagens, fikk jeg en påminnelse, så derfor var det enkelt å velge å ha på kjole i dag og også planlegge en liten overraskelse. For Andrea har det som meg, vi har ikke familie utenom barn og mann i nærheten. Vi må stille opp og heie på hverandre på slike spesielle dager. Som godt voksne er ikke gaver så viktig lenger, men å gjøre litt stas på hverandre er viktig. 

Andrea og jeg ble ikke gode venninner før i voksen alder. Vi traff hverandre første gangen når vi begge jobbet i utebransjen, men det skulle ta noen år til før vi ble skikkelig gode venninner. Forutenom at hun er livredd skrekkfilmer, eller filmer med litt action i generelt, og at hun ser mye mindre TV enn meg, er vi egentlig ganske like på mange måter. Vi er begge reflekterte og noe stae av natur, og har vel alltid tatt mye plass. Det har nok avtatt de siste åra, men vi liker fortsatt å ha kontroll og ikke minst være handlingskraftige. Ingen av oss liker å dille og dalle for mye, så derfor tar vi fort styringa når vi er flere “kokker” som skal finne på noe i sammen. Det kan nok til tider gjøre oss litt upopulære, men det er vanskelig for oss begge, tror jeg, å la være. For de fleste vet jo at vi til tross for å ta kontroll, ofte bare vil ha ting unnagjort…gjerne i en fei.

En liten minifeiring, en liten kake med brus ble det, og praten oss i mellom tar jo som sagt aldri slutt. For vi får ikke til å treffes så ofte som vi egentlig vil, så når det først skjer, er det mye som må frem i lyset, oppdateres og diskuteres. De tre timene fløy av gårde på et blunk, og plutselig måtte vi begge løpe. Jeg fikk ikke engang avtalt ny time hos henne. For joda, det er akkurat den fargerike dama her som sørger for at jeg våkner opp hver dag blå i topplokket. Det er hun som får frem den lekne siden der i meg, som gjør at jeg helt sikkert kommer til å bli en gammel krok med blått pistrete lokker den dagen jeg sier takk for meg. En blåhåret gammel farmor…kanskje til flere små barnebarn. Hvem vet hva fremtiden vil bringe?

God helg fininger, håper den blir finfin ❤️


4 kommentarer
    1. Den kjolen du har på deg var skikkelig stilig…den likte jeg godt ja 😀 Og håret…friskt og fint, og jeg har tenkt på det som turkis 🙂 Tøft synes jeg. Gamle damer blir nok i fremtiden litt friskere enn dagens gamle damer kanskje er? Hihi 🙂
      Kos med venninnebursdag. Det gjelder å vise hverandre omtanke og glede. Herlig altså 😀
      Sånn skal det være ♥♥
      Gode klemmer herfra ♥

      1. Heihei, du har helt rett, jeg har jo ikke grønt hår men blått 😂
        Er forresten så glad for at det fortsatt er litt “inn” med leopard, selv om jeg egentlig aldri forsøker å være så “inn” når jeg tenker meg om 😍

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg