Tut, tut, farmor er i farta!

Tenk det dere, nå bære det tilbake til Oslo igjen. Jeg har hele tiden hatt et mål om få se vesle Falk hver bidige måned, og var litt lei meg når det så ut som om jeg måtte vente helt til desember med å se han, men sannelig åpnet det seg en mulighet allikevel. Mamsen og papsen, Kristin og Dennis, skal på kjendisgalla, for Kristen er blant annet nominert til pris for “årets influenser”, så da iler farmor til som ivrig barnevakt.

Dere kan tro jeg har venta lenge på den dagen her. Jeg fikk helt hakeslepp når Dennis i Pappapodden nylig ymtet innpå at antall barnpassdager gikk i tråd med barnets alder. Var jeg nødt til å vente til Falk var fylt ett år for å kunne å passe han en dag, to år for å passe han to dager, osv? Åhhhnei, det synes farmor meg var fryktelig lite. Fine venninnen trøstet meg derimot med at jeg antagelig ikke måtte vente så alt for lenge, og jammen fikk hun rett. Tenk det, Falk og jeg skal få henge i sammen helt alene i et døgn nå, gjett om vi skal kose oss?

I skrivende stund sitter jeg altså på toget til Oslo. Med sola lekende i ansiktet og helt fantastisk utsikt til vårt kjære langstrakte land, storkoser jeg meg i komfort sonen. Kristin og Dennis spurte først om de skulle bestille flybilletter til meg, men neida, jeg foretrekker tog. Fikk akkurat en melding av Bjørn Erik:”Har vi blitt sånne togfolk nå?” Og “ja” det er jeg ganske sikker på. Så sant vi ikke har dårlig tid så blir det tog fra nå av. Det er så behagelig og det gir meg sånn en indre ro. Jeg rett og slett elsker å ta tog 🚂

Bjørn Erik har laget en skikkelig god og stor matpakke til meg. Seks blingser fersk frøloff med fløtemysost og Taffel sin tomatos. Jeg skal med andre ord på ingen måte sulte underveis.

Jeg har en visjon underveis om å få unnagjort gjestelisten til neste års konfirmasjon. Tenk at minsten Mille har blitt så stor allerede.

Kristin sa hun kunne hente meg på togstasjonen etterpå, men Bjørn Erik oppdaterte alle el-sykkel appene før jeg dro, så det trengs ikke. Farmor kommer derfor etterhvert ilende på sparkesykkel.

Kjære Moi-venner, ha en finfin dag!

Ønsker dere alle en strålende lørdag, klem Nina

 

#tog #togstavangeroslo #komfort

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg