Vi velger alltid å dra på guidede turer…

God morgen, kjære dere ☀️

De som følger meg på Snap (ninasprell, hele 19 minutter med film i dag) eller Instagram (nthorsen) har sikkert for lengst fått med seg at vi har forflyttet oss fra Miami til Orlando. Vi har hatt noen helt sinnsyke lange dager i to av tema-parkene her, vi har altså opplevd så mye forskjellig, men det er tatt over trehundre bilder, så jeg har nok mange timer foran meg med redigering, før disse gode minnene kommer på trykk. 

Derfor er det godt å gå et par dager tilbake i tid, og heller gi dere noen flere gode tips fra fantastiske Miami. Det er ingen hemmelighet at jeg er litt i overkant glad i å følge med på hva kjendiser og artister gjør. Ikke spør meg hvorfor, jeg er hekta, sånn er det bare med den saken. Miami er vel en av verdens mest attraktive steder for kjendiser generelt, og det er også produsert utallige gode filmer og serier her, og det dere, var altså denne dama her interessert i å se litt nærmere på.

Som familie, elsker vi å lære litt om stedene og byene vi besøker. Historie, arkitektur og kunst er absolutt av interesse, og i Miami kan man det utforskes på mange forskjellige måter. Vi valgte derimot å ta oss en tur med Duck Tours, for da fikk jeg jo med meg kjendis-sladder på kjøpet også. Helt genialt, og ikke minst morsomt, for doningen vi kjørte i gikk først til lands og deretter til vanns. Hvor kult er ikke det da dere?

Guiden vår, jeg tror hen het Rick, vant forresten hjertet mitt med en gang. Han dro nemlig til med gode gamle slagere, blant annet av Gee Gees på full guffe og da var nå i alle fall jeg solgt. Allsang, kunsthistorie og kjendissladder ble servert oss på rekke og rad, hva mer kan man ønske seg av en guidet tur? Nada, dette var knallbra!

Fisher Island, Palm Island, Hibiscus Island, Watson Island og Star Island er menneskelagde øyer, kunstig øyer. Noen av dem er faktisk produsert for hundre år siden av enorme mengder med sand.

Vi fikk som sagt servert den ene kjendishistorien etter den andre på turen, og hus etter hus ble pekt ut med mange interessante eiere og tidligere eiere. Navn som ble nevnt var blant annet Gloria Estefan, Enrique Iglesias, Lenny Kravitz, Jennifer Lopez, Ricky Martin, David Beckham, Barry Gibb, Shakira og en rekke andre.

Jeg burde jo egentlig hatt med kikkert, for da hadde jeg kanskje klart å se om noen av dem var hjemme?

I tillegg til å få fortalt hvilke utesteder som var hippe, og restauranter som var verdt å besøke, fikk vi også historien om hvorfor og hvordan Miami ble så kjent og populær for “fiffen”.

Det var utrolig kult å få vite hvilket hus filmen Scarface ble spilt i, men noe morbid å få pekt ut plassen hvor moteskaperen Gianni Versace ble skutt og drept,rett utenfor døra si hjemme.

Jeg digger Miami, og det kan faktisk hende vi drar tilbake for et par dager igjen, før turen går hjemover til Norge.

Hugs and kisses, Nina 💕

 

#ferie #miami #familie #guidetour 

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg