Wow, tenk om vi hadde gått glipp av det her!

God morgen, kjære dere ☀️

Det er fort gjort å låse seg til en fast rutine. Hvis noe fungerer bra, ja da er vi mennesker av natur tilfredsstilt, og nøyer oss gjerne med det. Vår trio er likedan. Finner vi noe vi liker, da fortsetter vi gjerne med det. Ta for eksempel strandvalgene vi har gjort her nede på Paros. Vi elsker “lille” Santa Maria Beach, det er det ingen tvil om. Vi elsker beliggenheten, at den er litt bortgjemt. Den er liten, derfor veldig sjarmerende, og vannet og sanden er helt perfekt. Så hvorfor prøve å hige etter noe annet, vil vi finne noe bedre?

Bjørn Erik er helt rå på å lese seg opp på stedene vi besøker. Han higer alltid etter noe nytt og spennende, og jammen fikk han fristet både Mille og meg til å være med til Kolymbithres strendene. Bor man i Naoussa by sånn som oss, er det kjekkest å ta båt fra kaia for å komme dit, synes jeg, men man kan også komme dit via buss og bil.

Kolymbithres består av mange små strender. Yndige små viker rad på rad, omgitt av nydelige klippeformasjoner. Det er også veldig barnevennlig der, da det er langgrunt. Her trivdes jeg veldig godt, nesten på lik linje som på yndlingsstranda vår, så hit skal vi garantert igjen. Faktisk allerede i dag, siden vi har gjort avtale, betalt 5 Euro til George, eieren av restauranten som tilhører plassen og som rår over strandstolene vi gjerne vil ha. De pengene får vi igjen når vi lunsjer hos han, så dette var en helt grei avtale synes jeg.

Siste båten hjemover igjen gikk 19:30. Litt i tidligste laget for oss, siden vi liker å få med oss solnedgangen på stranda om kvelden, men båttur i solnedgang var heller ikke så dumt, det var faktisk helt magiskt 🇬🇷

Billetter til båten som tar deg over til Kolymbithres kjøpes på den lille kaia i Naoussa, og har avgang hver halvtime. Overfarten tok ca 20 minutter.

Bjørn Erik er like glad i alle solhattene mine som jeg er i singletene hans…med andre ord, ikke noe særlig begeistra.

Har man med egen parasoll, så kan man legge seg ned hvor som helst. eg så mange valgte å ligge rett på steinene også, siden de i hundrevis av år har blitt slipt ned så fint av bølgene.

Langt der ute, koser flokken min seg.

Endelig fikk jeg tatt i bruk denne geniale “dingsen”. Et lite minihåndkle med tre lommer på hver side. Legges under badehåndkle, og oppi lommene puttet jeg briller, mobil, solkrem, børste, ja alt jeg trengte og vil ha lett tilgjengelig den dagen. Det grønne badehåndkle mitt henger over det blå igjen, så alt holdes skjult.

Dere kan tro vi skvatt da denne karen plutselig satt og skreik på oss fra toppen av en parasollen. Fikk i etterkant vita at dette er “Vito”. Han eies av vedkommende som driver den lille stranda ved siden av vår. Hver ettermiddag kommer Vito flygende på tiggerjakt, eller bitejakt hvis noen blir for nærgående. Det var selvsagt noen som hadde lyst til å erte han litt, men for dere som kjenner meg, så vet dere at jeg ikke tolererer slik oppførsel. Jeg ropte selvsagt høyt “OHHHNOOO”, så da var den “leken” raskt over. Så den fikk sitte fint i fred og stelle vingene sine og gjøre seg til, før den gikk lei og fløy videre.

Kjører man hit på egenhånd, kan man nyte disse plassene ganske så ene og alene. Vi derimot var nødt til å rekke siste båt hjemover igjen, som det forøvrig var veldig god plass på selv om den er liten. 

 

#hellas #kolymbithres #paros #familieferie #sommerferie #strender

2 kommentarer
    1. Så koselig å lese om turen deres, føler nesten så jeg er på ferie jeg også. Kos dere 👒👙⛱

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg