Endelig fikk jeg komme på besøk!

 

God morgen!

I går fikk jeg endelig komme på besøk til Anne Mai! Hun er den fine mammaen til venninnen min Simone. Tidligere i år fikk hun diagnosen kreft i halsen/tungebasen, så hun har vært gjennom en helvetes sommer. Etter 3 kraftige cellekurer og hele 35 strålebehandlinger håper vi nå at styggdommen er på vei vekk fra den strålende dama vår ♥  


Etter de tre første kurene gikk svulsen ned fra 4 til 2 cm, så alt lover godt. Anne Mai reagerer tydeligvis positivt på alle disse grusomme behandligene, så vi håper og tror at dette går den riktige veien! Må bare smøre oss med tålmodighet og vente en stund til på endelig svar. Vi er i alle fall en stor skare tilhengere som heier på dama!


For Bjørn Erik og meg som ikke har foreldrene våre boende rundt oss, har det vært en lykke å få bli kjent med Anne Mai og familien hennes. For i tillegg til at hun har verdens skjønneste datter, som i dag har blitt en veldig god venninne, har hun søsken og de igjen barn som vi elsker å være rundt. Vi blir bedt i det ene selskapet etter det andre og føler oss alltid så velkomne. Denne familen har virkelig klart å fylle tomrommet vi til tider har, når savnet etter våre egne blir som sterkest.


I går var altså Anne Mai i såpass god form at jeg kunne ta meg en tur. Har måttet vente lenge på dette fordi halsen hennes har vært så vond at det å snakke har vært en umulighet. Det har også vært viktig at jeg har vært 100% frisk for immunforsvaret hennes er ikke akkurat på topp for tiden. Vi fikk i alle fall tatt igjen masse. Vi lo, gråt og koste oss i hverandres selskap. Plutselig hadde tiden fløyet i fra oss. Det er rart det der hvor fort tiden går når man har det bra ♥

Nå er dagen skikkelig i gang her hjemme i alle fall. Ungene er sendt av gårde på skole og nå venter en hektisk dag. Mille og jeg skal på Ortopediteknikk å sjekke fotsenger og sko for høsten/vinter. Så er det håndballtrening og deretter venter et spennende foredrag på Avea klinikken. Egentlig har jeg heller lyst til å krype under dyna igjen med boka mi, for i dag er det skikkelig ruskevær ute. Men får heller sette på tevannet og tenne noen stearinlys så kommer nok energien etterhvert, tenker jeg. 

Klem Nina

 

7 kommentarer
    1. Utrolig fin blogg! 😀 Håper du har lyst til å ta en tur innom min blogg også – hadde betydd mye 🙂 Jeg trenger hjelp til å få 100 klikk på linkene til Sheinside, så tror du at du kan hjelpe meg? 🙂

    2. Off, håper det ordner seg! Mistet mormoren min for kreft for litt over ett halvt år siden.. Det er denne tiden som er viktig for anne mai 🙂 så hun er heldig som har så mange rundt seg 🙂

    3. Kor utruleg koseleg innlegg.. Er so godt å få ta del i andres liv innimellom. Få litt perspektivet bort frå ein sjølv, ta del i andres historie for so kome heim til seg sjølv og kjenne at ein ikkje har det so verst 🙂 Ha ein kjempe fin tirsdag, Nina.. Her hos meg er det faktisk sol. Må skynde meg ut for ein liten tur i sola.. Klem

    4. Eg blir så rørt og ydmyk med alle som virkelig bryr seg om meg <3
      Det gir ekstra styrke til å kjempe videre.
      Tusen Takk for alle fine ord og støtte 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg