Jeg sprekker snart…av stolthet!

 

God søndag dere!

Jeg sitter og mimrer over gårsdagen. Startet jo opp grytidlig med utelek i deilig friskt snøvær, og endte faktisk opp med å leite etter husets ski-gåer, atså Mille-mor, kl 20:30. Visste jo at snøen ville være borte i dag, og hvem vet når vi får glede av den igjen. 

Innimellom all snøgleden, var vi på Stavanger konserthus. Mille går som tidligere nevnt i Øyane Bydelskor, og i går hadde de julekonsert med alle de andre korene som også går innunder Stavanger Kulturskole. Vi møtte opp tidlig på dagen får å øve sammen, for alle versene av “Deilig av jorden” og “Å kom nå med lovsang” er ikke bare bare å kunne utenat. 

Klarer dere å se hvor prinsessa vår står? Første rad, nr. 12 fra høyre ♥


Helt utrolig hvor flinke disse småjentene våre er. De har ikke sunget i sammen så lenge, og plutselig står de i Stavanger Konserthus, på scenen, og synger for full sal. Mye venting, og ikke like lett å sitte musestille, men de klarte det.


I steden for å dra hjem mellom øving og forestilling, fant vi oss et stille rom og tilbragte tid der i sammen med nistene vi hadde med. 



Jeg er som regel med på hver korøvelse. Mille mister fort konsentrasjonen og trenger ofte hjelp med å “holde stø kurs”. Det var derfor helt naturlig for meg å være med ungene bak scenen og hjelpe til. Tror de begynner å bli vant til maset mitt: Har dere vært på do? Har dere alle klærne deres med dere? Hvem eier ditt og hvem eier datt?

Dere kan tro de var spente når det nærmet seg forestilling. Det er et enormt disiplinert kaos som foregår bak i kulissene. Ingenting er overlatt til tilfeldighetene. Og tenk  at disse små har fått lov til å være med på dette, kjempestort synes jeg.




Er det rart jeg er stolt?!

<a href="http://instagram.com/p/

Her skapes det minner for livet. Aner ikke hva fremtiden vil bringe, men håper snuppeline vil ha gleden av å synge i mange år til.

Etter en strabasiøs dag i går, har dagen i dag vært stikk motsatt. Han far lagde frokost kl 12, ja kl. 12. Alt går i sakte tempo og det ble egentlig aldri lyst ute i dag heller. Derfor fristet det mer å være inne. Nyte sporten på TV´n og bare slappe av.



Håper dere også har slappet av og ladet batteriene i helgen!

Klem Nina

 

 

#sotos 

6 kommentarer
    1. Så moro det så ut, både for mor og datter! Mille har en utrolig godhjerta mamma, men så har mammen en utrolig skjønn datter også, da 😉 Ha en fin 2 søndag i advent! 🙂

    2. Estefania: Ja, det var gøy. Har aldri selv vært bak scenen så nå er jeg en erfaring rikere.
      Helt nødvendig for meg å være med på slikt, hvis ikke klarer ikke Mille å slappe av. Hadde øyekontakt med henne fra sidelinja hele tiden, og det ble en del “sitt stille” mimefakter.
      Vi avsluttet med å gå ut å spise kinamat etterpå, det fortjente hun:-)

    3. Ååå. Husker godt hvor rørt og stolt jeg var da min var med på juleforestillinger, det er lov. Jeg måtte også være tilstede i kullissene, alle unger er ikke like flinke til å orientere seg og føle seg trygge uansett handikapp eller ikke. Nå fikk jeg litt julestemning.

    4. Funderingsbloggen: Ja, dette var helt fantastisk. Vi har to gutter fra før som har og fortsatt er aktive innen fotball og innebandy, så det her er en helt ny opplevelse. Mille klarer ikke å være så aktiv, og jeg ser gleden hun får med disse jentene og deres flinke dirigent. Om jeg så er nødt til å være med videre, på alle øvinger og utflukter, så er det verdt det:-) Lærer meg jo disse sangene selv også!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg