“Beste dagen i hele mitt liv”

God morgen, kjære lesere ♥

Ja, da har vi fått summa oss etter tidenes fest i går. Som jeg nevnte tidligere, var jeg så heldig å bli kontaktet av Ingrid, en av ildsjelene for stiftelsen Sykehusbarn, hvor hun inviterte til juletrefest. For en fest, for et opplegg og ja, for en drømmedag!

Det er jo ikke alltid like lett å forberede Mille på sike tilstelninger, særlig ikke når jeg ikke selv vet hva dagen bringer, men hennes største ønske var å få møte nissen. Hun var i alle fall ikke sein med å komme seg i dusjen den morningen, hun hadde sommerfugler i magen og var kjempespent.



Overivrig som alltid, troppet vi opp på Quality Airport Hotel Stavanger litt tidligere en planlagt, og var så heldig å gå rett på Ingrid allerede i døra. Et godt håndtrykk, et varmt smil og med en herlig utstråling følte vi oss “hjemme” med en gang.

Vi fant oss ledige plasser rett ved scenen, og dere kan tro det var ei spent jente med maur i rompa som gledet seg til startskuddet. “Begynner det snart?”, “begynner det snart?”, “begynner det snart?” og joda endelig var det i gang. Magne og Trond Espen hadde fått med seg selveste Ole Ueland, ordføreren i Sola kommune, og de åpnet kalaset med stil. 


Tårene trillet når våre flotte lokale artister entret scenen og sang “Høstløv”, sangen som ble laget i forbindelse med Ylva´s kamp mot hjernesvultsen. Med tanke på hvordan utfallet ble, var det umulig å ikke bli rørt. Jeg er så stolt av denne gjengen her. Hele 300.000 kroner har de samlet inn til nå, og alt går til Sykehusbarn! Det var litt ekstra godt å få klemme rundt engelen min Mille da, kjenne på hvor heldig jeg er som har henne i livet mitt, gledessprederen.



Ole Alexander var også til stede, og sangen “Adle Verdens Finaste Ting”, måtte jeg finne frem på Spotifyen for Mille når vi kom hjem, for den synes hun var fin.

Så gikk det slag i slag. Det ble fire timers rein lykke. Mille fikk løpe rundt å gjøre akkurat det hun ville. Jeg var selvsagt ikke langt unna, for hun kan jo fort ta litt av, men akkurat på en slik tilstelning er det jo lov å være litt annerledes. Behjelpelige tålmodige folk, gjorde det trygt og godt for Mille slik at hun kunne være seg selv.



Selvbetjening på softis og popcorn, gi meg styrke! Men det gikk bra, for hun hadde faktisk ikke tid til å spise hele tiden.


Mille skulle ikke være en søt sommerfugl eller skremmende tiger, men en nissekonevariant.

Jeg lovet vel egentlig å ikke sladre, men Mille sneik seg til å pynte flere pepperkakehjerter enn en…var jo så mye uvanlig deilig snop der, hun måtte bare.

Less is more?



Flere enn Mille som liker nissen.



Endelig kom han! Han EKTE!



Givergleden blant bedrifter og private har tydeligvis vært stor. Jeg er dypt takknemlig!



Vi er ydmyke. Ydmyke ovenfor gjengen som har klart å få til dette. For dette er stort. Det rører meg langt inn i sjela. Jenta vår som ble sendt på skolen i dag er lykkelig. “Dette har vært den beste dagen i hele mitt liv”. Hun har med en av gavene hun fikk i går, og kjenner jeg henne rett, så får alle høre om dagen i går ♥


Klem Nina

 

#Sykehusbarn #høstløv #sotos

12 kommentarer
    1. Hei Nina og Mille – det var kjempe kjekt å få treffe dere, endelig, etter å ha følgt bloggen din en stund – Guuuu for ei hærlige jenta Mille e, ei solstråla. Å vera me på å arrangere en slik dag e mye jobb, MEN når resultatet blir som det ble, og ved slike FLOTTE tilbakemeldinger, slik som du her skriver – så er det bare en glede, det er så stort å få være med på slikt når en ser og hører gleden til Mille, det er ubetalelig. Ha en super goe dag – så ses me nok snart igjen – goe klem fra hu Ingrid

    2. Ingrid: Ja, for en dag det var! Du skulle sett henne i bilen hjem. Høy på rein glede. Satt der med fire ballonger og selvfølgelig en stooor softis. Håper virkelig våre veier møtes igjen 🙂 Klem

    3. Blir så glad av å høre om slikt! Jeg er bare 16, men det rører meg å lese dette. Nå kommer jeg til å være glad hele dagen! Dette fortjente virkelig Mille, hun er så skjønn. Gleder meg til jeg kan starte på sykepleierutdanningen min og hjelpe andre 🙂
      Ha en nydelig dag Nina! <3
      Klem Camilla

    4. For en soskinnshistorie – lenge siden jeg har lest blogger nå og den første jeg gikk inn på var din. Og det er jeg utrolig glad for – har hatt en litt dårlig dag selv – men kjente at jeg ble skikkelig glad inni meg når jeg leste dette 🙂 Stor klem til deg og Mille 🙂

    5. Hyggelig å lese en slik “historie” Godt å høre at hun Mille hadde en dag hun kunne være seg selv og kose seg 😉 Blir sikkert litt sjalu klasse vennene hennes , når hun forteller at hun har fått vært med på dette.. Ha en fin dag 🙂

    6. Å sååå koselig å lese 🙂 Dette fortjente Mille. Og er lett å se på bildene at hun storkoser seg, hele henne stråler av glede.
      Ha en superfin dag

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg