Light start på hverdagen…

God kveld!

Jeg trodde jeg gjorde noe bra når jeg i utgangspunktet valgte å ta Mille fri fra SFO hele sommeren, men den gang ei. Det tok ikke mange dagene etter skoleslutt hvor hun ønsket lek og moro, men da hadde vi jo allerede satt oss opp på fri. Har forsøkt å være den beste aktivitetslederen ever for den lille prinsessa, men ble sjeleglad når jeg fikk sms fra SFO-lederen på fredag med spørsmål om når de fikk oppleve den blide frøkna vår igjen. 

Selv om det ennå er to uker igjen til skolestart valgte vi altså å ta en tur på SFO i dag. Mille hadde “jente-hopp” (hennes ord) hele veien fra bilen og frem til inngangen. Hun ble glad bare hun fikk se tomatsuppe-posene på benken på kjøkkene, så det er tydelig at det er ei som savner de daglige rutinene sine.

Vi må slutte å tro vi er dårlige foreldre selv om vi velger å la barna våre være i barnehagen eller på SFO om sommeren. Selvfølgelig skal de ha ferie de også, men 5 uker i strekk ble nok litt kjedelig. Jeg fikk hjem ei superfornøyd jentunge i dag, som endelig hadde fått leke og slått seg skikkelig løs i vannsprederen ♥


Ei deilig sliten Mille skal nå få sein middag, stekte kjøttpølser i brun saus og potetmos. Hun sitter kaputt på rommet sitt og småpatrer med Snow som har fått nytt speli og badekar i buret sitt.

Ønsker dere alle en fin mandagskveld!

Klem Nina

1 kommentar
    1. Var en kompis som skrev på FB i dag at datteren hadde vært på SFO for første gang, og da han kom for å hente ,løp hun mot ham å sa ..Jeg elsker SFO..Barn kan jo ha det fint både hjemme og på SFO tenker jeg…:)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg