Snille urmaker Tom!

God morgen, kjære dere!

Dere kan tro det var en gråtefull pappa som vekket lille Mille-mor i natt for å si farvell og ønske henne en god jul fremover. For akkurat som i fjor må han være i havet denne julen også. Jeg har selvfølgelig visst det hele tiden, men snuppeline ble utrolig trist. Stakkars liten, tårene strømmet på og hun  var ganske så utrøstelig.

Men Bjørn Erik har vært utrolig flink og oppmerksom mot henne den siste tiden. Han har utnyttet dagene og dratt henne med seg på kjekke ting titt og ofte. Et av høydepunktene var å få lov å besøke Urmaker Thorbjørnsen på Nytorget her i Stavanger. Kompisen til Bjørn Erik visste nemlig om at Mille nylig hadde fylt 9 år, og han ville derfor overraske henne med en helt ny Swatch klokke.

Dette synes jeg var utrolig snilt av Tom, og det passet midt i blinket for den lille solstråla vår. De fleste andre barn på hennes alder er allerede veldig gode i det å kunne klokka, men Mille har akkurat i disse dager fått øynene opp for det å ønske å lære den. Særlig etter at hun begynte å gå i stallen, for da har det vært viktig å passe tiden. Vi har aldri presset henne i det å lære klokka, men plutselig for et par måneder siden knakk hun koden selv. Plutselig forstod hun at klokka fire på ettermiddagen, var 16:00 digitalt, og da ble hun fanget av interessen. Nå forstår hun hvor mange sekunder det er i ett minutt og hvor mange minutter det er i en time. I tillegg har hun blitt ganske god på hel, halv og kvart på og kvart over.

Tom var så grei og lot henne altså få velge ut en på egenhånd. Hun falt selvfølgelig pladask for en sprek knall rosa en. Vi har ennå til gode å sette oss 100% inn i alt den kan utgjøre, men noe av det kuleste var nok stoppeklokken. Mille var neimen ikke sein med å løpe opp trappene for å legge seg her for leden, når hun faktisk hadde muligheten til å ta tiden på seg selv. Det var helt topp!








Sååååå stolt! Poserte villig som en skikkelig modell for pappaen sin. 

Nei, nå merker jeg at jeg faktisk er nødt til å ta meg en liten blund. Jeg var nemlig på kino i natt og så premieren på den siste Hobbiten. Jeg tror et par timer på øyet hadde gjort seg, særlig når jeg vet vi skal på teater i hele kveld. 

Ønsker dere alle en super onsdag, klem Nina

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg