Wow, 11 på rad!

God søndag sweethearts!

For en kveld, for et selskap og for en “once-in-a-lifetime” matopplevesel!

Min gode venninne Kirsten tok kontakt med oss jentene for et par måneder siden og spurte om vi skulle overraske gutta våre med en spennene og annerledes matopplevelse på Hall Toll. De ordlegger seg som følger på nettsiden sin:” Opplev Hall Toll sitt populære og uformelle konsept Chefs Table hvor du blir servert et bredt utvalg nydelige retter med alt det gode fra dagens råvarer. Når man bestiller Chefs Table så lar du kjøkkensjefen bestemme menyen for deg imens du sitter tett på og får oppleve et teater av kokkelering”.

Wow! For en trip! Vi ante ingenting om konseptet fra før av, men som Kirsten sa:”Dette får vi ta med et åpent sinn”. Helt spektakulært! For det å få lov å sitte “på kjøkkenet”, på første rad ene og alene og overvære alt mellom så dyktige fagfolk, var en helt ny og unik opplevelse. Guriland for en flyt, for et samarbeid og for et resultat!

Totalt fikk vi servert 11 retter. Alt mellom himmel og jord. Smaksopplevelse kom som perler på en snor, alltid flott og kunstneriskt presentert. Krokebolle, krabbekake, entrecote, torsk, sushi, ertesuppe, and, ørret, svin, litchi, karamell, makroner og en haug av navn på ting jeg aldri har hørt før. Den dyktige kjøkkensjef Eirikur Thor Sigurdsson hadde stålkontroll. Var mektig imponert over hvordan de alle samarbeidet. De snakket omtrent ikke i det hele tatt, alt gikk på skinner.

Dette kan anbefales på det sterkeste. Vi ble invitert inn i en verden av proffesjonalitet som selvfølgelig fikk vår applaudering på slutten, vel fortjent!

























Jeg tror nok vi alle bare må være enige om at mat aldri blir det samme igjen. Det er umulig, i hvert fall for denne hobbykokken her å toppe eller komme opp mot noe så flott. Jeg tar med meg minnene på min vei og takker mine gode venner for at jeg fikk lov å oppleve dette sammen med de.

Da skal vi snart forlate den gode deilige senga her på Scandic Stavanger City og kjøre de få meterne over brua hvor Mille-mor venter. Vi skal ut i stallen tur, og når værgudene viser seg fra sitt beste som i dag, blir det nok en flott avslutning på helgen.

Ønsker dere alle en fin bolle-søndag! Kos dere!

Klem Nina

 

#scandic #hotell #halltoll #mat #hverdag #mammablogg

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg