Sureste tispa ever!

God mandag dere!

Jeg tror jeg har den mest fornærma Yorkien i mils omkrets. Det er kanskje litt fjollete å lage et helt blogginnlegg om lille frøken Pippi på 1,5 kg (hun har faktisk gått opp 100 g etter amputasjonen av forbeinet, da det ikke går like fort i svingene lenger), men nå opptok vårstellet oss halve dagen i går, så dere får bære over med meg.

Yorkshire Terrieren vår trengte altså sårt en real makeover. Hun var blitt alt for lang i maska, og siden jeg har vært sløv de tre siste gangen jeg har bada henne og ikke valgt å gre henne, hadde hun små floker med dreads over hele kroppen. Det er ikke greit, så det var bare å brette opp armene å gyve løs.

Dette må være noe av det værste snella vår veit. Hun legger seg flat langs bordet og forsøker å snike seg unna i ett sett. I tillegg hyler hun ut ved hver minste ting, særlig når vi klipper neglene. Til og med hvis jeg “luft”-klipper, altså lurer henne ved å late som jeg klipper, blir det spetakkel.

Etter tre timer var vi i alle fall i mål. Resultatet ble så som så, siden jeg var nødt til å klippe vekk mye mer hår enn ønskelig på grunn av alle flokene. Nå er hun i alle fall stelt og klar for våren. Må nok jobbe litt med vennskapet vårt fremover, for hun er søren meg ikke mye blid akkurat nå. Vel, jeg regner med at det løser seg temmelig fort, min aller beste trebeinte hjertevenn ♥









Nå blir det kyllingsuppe på menyen. Så skal Mille på trening samtidig som Bjørn Erik og jeg tar oss en tur på Pulz. Er ikke noe særlig lysten, men når jeg skriver at jeg skal gjøre det her på bloggen, ja da er det ramme alvor og da MÅ jeg!

Ønsker dere alle en god middag og kveld!

Klem Nina

2 kommentarer
    1. Min lille prinsesse stikker av bare noen holder en saks. Går opp i andre etasje og legger seg helt under sengen. Er ikke enkelt med disse søte små. Hva skjedde med pippi ang foten?

    2. Hilde: Pippi knakk foten, når en annen hund helt uforskyldt begynte å løpe etter en katt og ikke så henne i det høye gresset. Ble operert tre ganger, men dyrlegen klarte dessverre ikke å redde det. Det vokste brusk rundt for fort hver gang, noe som stoppet blodtilførselen. Så da var det bare å fjerne det.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg