Hard Rock Hotel Bali – not my cup of tea…

Hei hei fininger, jeg er hjemme igjen, wiiiii!

At vi for noen dager siden stod i vannkanten med deilig sand mellom tærne og plutselig er hjemme igjen i windy-Stavanger er ganske så ubegripelig. Flyturen på først 9 timer, pausen på 8 timer på flyplassen i Qatar og siste etappen på 6 timers flytur til Gardemoen, var ganske tøff. I tillegg kjørte vi hjem via Fredrikstad, storshoppet i Sverige for så å ta ferjen Strømstad-Sandefjord. Det var helt umulig å kjøre videre etter båtturen, da var det ikke mere futt igjen av noen av oss. Vi stoppet og sov noen etterlengta timer og det gjorde underverker, så bilturen hjem til Stavanger ble ikke så ille allikevel. 

Må få nevne at det igjen var godt å klemme mammaen min på hytta i Fredrikstad. Spiste, lo og koste oss litt før vi dro videre, men denne gangen uten Mille, Pippi og Snow. Tenk det da dere, Mille skal på mommo-ferie i 2,5 uke! Sammen skal tuppene leve ut hyttelivet. Regner med at det blir sene sommerkvelder og ikke minst lange late morninger på dem. Mille dytta oss inn i bilen for å fortest mulig ha mammaen min for seg selv. Smilet gikk trill rundt på trioen som vinket oss avgåde. Vel, ikke på Pippi, hun satt på armen til mamma og peip…men det tar jeg med knusende ro. Mamma sendte sms og sa at alle jentene mine storkoste seg og at alt var i skjønneste orden.

Nå står jeg i knærne med skittentøy, men utpakkinga er nesten ferdig. For aller første gang hadde vi mindre vekt i koffertene når vi kom hjem enn når vi dro. Vi har omtrent ikke shoppet en ting, og det har faktisk til en forandreing vært ganske deilig. Hadde tenkt å komme tilbake til dere med masse småtips om Bali, for det er absolutt et sted dere burde sette på ønskelista deres for reisemål, men først må jeg jo bli ferdig med alt jeg har opplevd. Har fortsatt masse bilder å gå igjennom, så jeg håper dere er klar for litt mere Bali-vibber?

Nå må jeg få fortelle om hvordan det var å bo på Hard Rock Hotel Bali. Vi valgte dette rett og slett for Mille sin skyld, for Bjørn Erik hadde lest at de satset mye på barna. Vi ville avslutte med brask og bram, slå på stortromma, og håpet på litt Rock´n Roll for oss voksne også…men det kunne vi se langt etter. For dette hotellet er kun for barna! En stor happy barnehage…grrr. Veldig kjekt for Mille-mor, men et lite mareritt for oss. 

I tillegg så var hotellet proppfullt av ekstremt rike arrogante asiatere. Vi er vant til å smile til gjestene vi møter i gangene og til frokost, vi sier gjerne “good moningen”, men ikke her nei. De så ikke på oss, de levde mer eller mindre i sin egen verden. Det glitret i Rolexér og merkeklær og noen hadde faktisk en nanne til hvert barn. Gud bedre, så snobbete og så til de grader langt fra min verden. Jeg kan jo ikke fordra den måten å hevde seg på. De sneik i køene, snakket høylydt og lot ungene gjøre akkurat hva de ville. 

Så Hard Rock Hotel var så absolutt ikke “my cup of tea”. Når vi allikevel hadde bestemt oss for dette, gjorde vi det beste ut av det og lot Mille være med på alt kaoset, som hun forøvrig elsket. De spilte hennes musikk, de danset og lekte, så hun glemmer nok ikke det her med det første.








Mille, ro deg ned! Du får ikke puste i det tempo der!



Maten var det ingenting å klage på…






Et eventyrhotell for barn, men et bråkete og ganske så stressende hotell for oss voksne. Til tider så kunne man høre forskjellig musikk samtidig, og techno var mer populært enn rock som vi trodde var imaget til stedet.

Vi var her så lite som mulig, men lot altså Mille få viljen sin av og til. Må få nevne at hun egentlig er fornøyd bare hun får lov å stå på hendene i vann. Være seg i sjøen eller i bassenget, spiller ingen rolle.

Nå har jeg fått sovet og kan derfor begynne å planlegge litt. En av podene har bursdag i morgen, så nå må jeg få pakket noen pakker og kommet meg opp på Postkontoret. Rekker nok ikke fram til i morgen, men jeg er nok unnskyldt.

Vet ikke helt om det er godt å være hjemme igjen, må få kjenne litt på det først. Det som er kjekt er at sommeren ikke er over ennå. Jeg har ennå fem ukers ferie igjen før jobb, og planene er mange, så jeg klager så absolutt ikke!

God kveld!

Klem Nina

 

#bali #ferie #kuta #reiselyst

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg