Tøffe jenta vår ❤

Endelig er det hestehelg igjen!

Det har vært en alt for lang pause i ridingen, synes Mille mor, men i går var hun atter en gang på plass der hun trives best, i stallen på ridetime. Kurset startet egentlig i forrige uke, men da var det mest teori og det å hilse på de andre deltagerne. Jeg lot henne være med på dette alene, og når vi dro hjem den dagen, var hun noe betenkt. Hun skulle nemlig ikke ri vår gode snille Vilja som vi har på fôr annen hver helg. Det er andre som også elsker den herlige gamle islandshesten og Mille mente hun hadde vært raus ved å være villig til å gi litt slipp på henne. Der og da angret hun:”Jeg tror jeg har gjort en forferdelig tabbe mamma, jeg gruer meg veldig til neste uke nå”.

Vel, som mange sikkert vet, så er Mille sitt følelsesregister noe i overkant større enn andres, så det har vært mye “grue seg” de siste dagene. For det å gå fra rolige og godt vante Vilja til den mye større fjordingen Viggo, var veldig skremmende. Jeg synes jo dette var spennende og ikke minst litt godt for henne. Ga henne gode råd om at han gjerne måtte jobbes litt mere med, og sa jeg var overbevist om at dette ville bli gøy.

Det tok ikke lange tiden før hun forstod at uroen hun hadde følt, var helt unødvendig. Viggo er jo en drøm av en hest, og jeg så hun storkoste seg der hun satt. Litt lange tøyler og unøyaktighet til tider, men dette mestret hun med glans. Han stakk ikke av med henne, eller stoppet og hun var langt fra å falle av. Mille:”Helt tipptopp, mamma!”

Det er altså så deilig å se gleden hennes når hun mestrer ting og overkommer redselen som veldig ofte tar mye plass i hverdagen hennes. Tøffe jenta vår




Jeg følger alltid nøye med på sidelinja. Prøver å få med meg hva hun trenger å trene på selv i helgen.



Et stort pluss for Mille at Hannah, datteren til venninnen min, har begynt på samme rideparti.


Nå venter jeg på at Mille skal komme hjem fra skolen. I dag skal nabojenta vår Kaja være med i stallen, for det er Vilja-helg. I tillegg skal min venninne Kirsten sin datter, Hannah også være med. Begge jentene skal ligge over til i morgen, så dette blir en helg helt utenom det vanlige. Rein lykke!

Ønsker dere alle en fantastisk god helg! Vit at jeg setter utrolig stor pris på dere!

Klem Nina

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg