Bacchus, forandring frydet…

God morgen, kjære dere ❤

Denne helgen har vi jentene besøk av ei som har flytta til Oslo. Jeg har alltid fri fra jobben på fredagene, og da passet det selvfølgelig godt å møtes til lunsj. Jeg klarer ikke helt å følge med på hva nytt som dukker opp av spisesteder i denne perlen av en by Stavanger, så når stamcaféen Sting ennå var lukket, ble jeg totalt rådvill. For jeg er jo det “vanedyret”. Liker å gå der jeg veit jeg får god service og snaddermat, så godt Simone var med og foreslo Café Bacchus.

Café Bacchus ligger i sidegaten til fargegata. Et lite og koselig sted hvor i alle fall jeg fant “hjemmehygge”-følelsen med en gang. God kaffe og et stort utvalg deilige kaker, hva mer kan man ønske seg? Går man tvers igjennom det lille lokalet, kommer man til en flott stue, med komfortable gammeldagse fløyelssofaer. Jeg ble kasta rett tilbake til de gode gamle dagene med oldemor. Her trivdes jeg.

Det ble som sagt llitt snaddermat på oss. Enkel toast, omelett og saftige sandwicher. I tillegg ble det en del kopper kaffe, te og ikke minst kakao med krem. For når vi egentlig var på vei til å gå, sovnet Mie-bie og da så vi vårt snitt til å henge sammen litt til. Fire timers “girltalk” ble det. Godt påfyll for´na mor…








Nå har Mille kommet ned og bestilt ostesmørbrød lagd i stekepappa til frokost. Hørtes fristende ut, så da er det vel bare å begynne. Seinere i dag blir det nok atter en bytur på meg, mens Mille skal med Bjørn Erik i konserthuset. Kanskje jeg skal få hanka inn en julegave? Det er så absolutt på tide å tenke i de baner dere…

Nyt helgen!

Klem Nina

1 kommentar
    1. Huff ja – julegaver, det hadde jeg helt fortrengt :-/ Men så kos med venninneprat ute på byen da gitt – det kunne jeg tenkt meg og 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg