Typisk Thorsen helg…

God søndag, fine dere!

Selv om helgen startet trist og leit, så har vi i familien Thorsen allikevel klart å legge det til side og konsentrert oss om å ha det kjekt. Jeg var veldig glad for at jeg klarte å motstå fristelsen med venninnekveld på byen fredag, etter at vi var hele 32 stk. som hadde lånt VIP salen hvor vi så Absolutely Fabulous. Vi fikk lov å ha med oss jodlebobler inn på kinoen, men når en ikke er helt i form, så veit jeg det er lurt å holde seg unna alt som heter alkohol. Jeg hadde en lang dag foran meg på lørdag, og tanken på å være trøtt og kanskje også litt molefonken, kom ikke på tale.

Dagen i går glir rett inn i fin familie- og vennedag. Han far disket opp med egg og bacon til frokost, for med tanke på det rushet vi skulle begi oss ut på, trengte vi masse energi. Vel, aner ikke om den kosten der er den beste, men det ga oss i alle fall en god start på dagen. For i går var det reine stevnefesten “all over” i hele Rogaland. Vi var så heldige å bli invitert, og da stiller vi selvfølgelig opp.

Først gikk turen til “Stall Friheten” hvor snille nabojenta vår Kaja rir. Mille sin trofaste venn, ville så gjerne vise oss plassen sin, og det er altså så moro å se hvordan disse jentene har vokst, hvordan de mestrer disse store dyra og hvor trygge de er i dette miljøet. Det er en fryd å kunne slippe de ut av synet for en stakket stund, for vi ser at de klarer seg godt på egenhånd, at de vokser med oppgavene.

Deretter gikk dagen slag i salg, fra den ene stallen til den andre. Vi endte selvfølgelig opp hos vår egen Sol til slutt, og ble hos henne helt til kvellinga. Dere kan tro det var deilig å komme hjem til han far da, til hjemmelaga tandoori og spennende film på agendaen. Har dere sett “Alice through the looking glass”? Det er ikke vanskelig å skjønne at Tim Burton har hatt en finger med i spillet her, djiiisus for en fantasi. Elsker at Mille har blitt så gammel at hun kan se slike sjangere. Det var spennende fra begynnelse til slutt, og så flott laget. Anbefales på det sterkeste.


Mille får sjokoladepålegg på skiva en gang i uka…

Tiggefrøken Pippi, give me some!

Det var faktisk ikke så godt med Oboy allikevel. Det blir for søtt, og jeg angrer hver gang i skuddåret.


To gode trofaste venninner…


Kaja i farta!

På slike lange utedager, må Pippi selvfølgelig være med, men på ukjente steder må jeg ha litt kontroll på henne.

Randaberg…


Det ble min tur til slutt også. Beste terapi for sur kjerring det der…


Det er ikke alltid “hesten” er i fokus. Jentene i stallen er oppfinnsomme…

Vi var nødt å låne båsen ved siden av vår kjære Vilja vi hadde før mens jeg møkka, og Mille underholdt jentene…

Nå skal vi snart ut i stallen igjen etter å ha vært å sett Pelle spille innebandykamp. Bjørn Erik skal ut å lufte Harleyén og jeg regner med vi ser han i stallen om et par timer. Jeg lurer ofte på hva vi gjorde i helgene før, når vi ikke dreiv med hest? Hmmm, det husker jeg rett og slett ikke.

Ønsker dere alle en fortsatt fin søndag!

Klem Nina

 

Instagram: nthorsen 
Facebook side: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg