Byas påske, ække så gæli….

Da var påsken på hell, dere.

Vi har lagt noen fine dager bak oss, og det var faktisk ganske så koselig og ikke minst kjærkomment å ta det litt med ro denne gangen. Tror flokken min trengte en pause i hverdagen, og det har vært herlig å ha så god tid til hverandre.

Vi har selvfølgelig vært i stallen hver dag. Det har vært vår første påske med egen hest, og aldri før har jeg opplevd å være på Leikvoll med så lite folk. Til tider var vi der nestene ene og alene, men det har fungert bra det også.

Vi har nok opplevd alle årstidene på en gang denne påsken, så til og med vi byasfolka har måttet ta frem ulltøyet. Det har vært bitende kaldt til tider, men helomvendingen kom også, så vi fikk startet både grill- og badesesongen.

Best av alt har vært timene med en avslappa familie. Det er som om de alle bare klappet sammen, og plutselig hadde all verdens tid. Avtalebøkene har vært tomme, ingenting har vært planlagt, og det har vært en fryd å bare flyte med.

I tillegg har jeg vært så heldig å ha besøk av et par venninner. Vi har sitti oppe til langt på natt, tenk det dere, det tok fire timer å se en episode av Agatha Christie, så snakketøyet og lattermuskelne har fått kjørt seg skikkelig.

Tenk, avtaleboken var helt tom denne påsken. Jeg har allikevel vært på date med den aller beste, kost meg med pass av nydelig hund, fått et glimt av vår seilende Kristin og sneket meg til en varm klem, møtt påskeharen, hatt kvalitetstid med venninner, fått innviet grillsesongen, vært på lang ridetur med snuppeline-mor og sist men ikke minst hatt hele ungeflokken samla i nærhetene “all the time”.

Byaspåske, er jammen meg ikke så gæli…

 

Ny vri for i år. Alle ungene måtte selv fylle påskeeggene sine, for jeg har mista oversikten over hvem som liker hva…

Sjekk de søte marshmallowsene en venninne av meg kom med…

Påskeharen hadde lagt i fra seg egg på beite…

 

Nå er kylling- og haredraktene vasket og pakket bort for i år, men jeg tror jeg skal la påskepyntene få stå til i morgen. Sola skinner inn vinduene, så jeg øyner nok en fantastisk dag i stallen. Resten av huset sover derimot ennå, men jeg regner med at duften av nystekte rundstykker får liv i dem.

Ønsker dere alle en finfin siste påskedag, klem Nina

 

 

Instagram: nthorsen 
Facebook: Nina Sprell Levende
Snapchat: ninasprell

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg